Turok Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Hei har en 04 e60 som ikke vil starte det lukter svidd fra bagagerommet og når jeg prøver og starte får jeg opp feil på abs, gir osv men da skjer det ingenting når jeg vrir om nøkkelen. Ser bak på - kabelen at det ser ut som at det har rendt ut "pærler av svidd plast" er dette et problem på dissebilene?
Hpi Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Det er et problem at de genererer endel rare feilmeldinger når batteriet er svakt/flatt så med din beskrivelse om svilukt etc så ville jeg begynt å nøste bak med batteriet.
Turok Skrevet April 28, 2013 Forfatter Skrevet April 28, 2013 batteriet ble byttet for ikke så lengesiden ( helt nytt ). bilen har plenty med strøm. driver coupe viften, anlegg og alt uten videre. den er bare stein død når man prøver og vri om nøkkelen. I og med feilkoder, og svi lukt i bagagerommet lurer jeg på om noen har vært bortpå at selve - kabelen med modulene har blitt svidd før? eller noe annet?
Ynot Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Har du vært inne med den til garantireparasjon? dvs det dekselet som skulle skiftes på batteriet? var vel på jordingssiden hvis jeg ikke husker helt feil? eneste jeg kan komme på? iogmed det lukter svidd bak i der?
Turok Skrevet April 28, 2013 Forfatter Skrevet April 28, 2013 har ikke fått innkalling om det, men leste om det på nettet så skal ringe jæger i morgen ang det, tok av de to ledningene som går inn på boksen ( modulen ) på minus ledningen og da starta bilen uten noen problem og null feilkoder. Så der nok den boksen som har tatt kvelden ser det ut som så nå skal jeg begynne og "forsterke" / tette luftingen bak ved batteriet, ser ut som det kommer vann inn der og treffer batteriet :S så tror nok det har vært en kortsluttning pga vann.
Reef89 Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Den innkallingen gjalt pluss kabelen. Alle skal ha fått innkalling til kostnadsfri reparasjon. Problemet kan føre til brann.(også når bilen er i sleepmodus) Ville absolutt hørt med BMW vist du ikke har fått innkalling, bør skiftes uansett om ikke det er problemet.
Turok Skrevet April 28, 2013 Forfatter Skrevet April 28, 2013 sant så sant, skal ringe de i morgen ang det, koblet ut batteriet med en gang jeg skjente svilukt i bagagerommet. så håper jæger dekker dette....
Kentii88 Skrevet April 29, 2013 Skrevet April 29, 2013 Fikk ordnet dette på min for en uke siden hos bmw, så dette får du på garanti ja er som nevnt tidligere jordingskabelen.
Turok Skrevet April 29, 2013 Forfatter Skrevet April 29, 2013 Fikk ordnet dette på min for en uke siden hos bmw, så dette får du på garanti ja er som nevnt tidligere jordingskabelen. bytter de jordingsledningen?, så er håp på og få dette på "garanti" pga event følgeskade ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå