Gå til innhold

Over 100% dyrare på merkeverksted for hjulstillingskontroll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha hjulstillingskontroll på bilen min. Den sliter litt skeivt på dekka og tenkte det hadde vore greitt å fått det sjekka. Jæger Sentrum i Bergen sa jobben tok 3 timar og skal ha 3760 for den!

Ringte SnapDrive i Bergen og dei tar hjulstillinskontroll for 1750 elns.

Det vil sei at Jæger Sentrum som er merkeverksted tar over 100% meir for same jobben. Må jo nesten velge SnapDrive då???

Skrevet

Jæger har nok lagt inn i regnestykket at ting kan sitte fast bolter knekker\ kjent problem

SnapDrive tar 1750, men så fort noe sitter fast så ringer de og sier noe sitter fast og de må ha mer cash

Mest vanlig på Eldre biler spess E36/e46 der ting knekker i fleng men ;)

Skrevet

1400,- betalte jeg for noen dager siden hos Bertram Bil i Oslo. Da skulle jeg ha "custom"-vinkler og det er på en bil som har innsveiset justering bak som er litt styr å få justert.

3 timer for en hjulstillingskontroll må jo inkludere bytte av fjærer og dempere? :roll:

Skrevet

Jæger inkluderer sikkert også resett og kalibrering av styrevinkelsensor.... Det gjør ofte ikke tredjeparts verksted. irriterte meg noe grenseløst når jeg fikk 5ern min fra hjulstilling og DSC lampa lyste.....

Gikk tilbake til Vianor og de sa de ikke kunne nullstille denne og at jeg måtte på bmw. BMW tar 2000kr timen og da endte jeg på 3750 likevel hvis jeg ikke hadde (heldigvis) hatt muligheten til å nullstille denne selv.

Skrevet

MIN påstand: hvis de må nullstille styrevinkelsensor er ikke justering gjort på riktige måten. Rattet skal stå i nullstilling før justering starter, så skal begge endeleddene justeres. Dersom de dreier til ett av hjulene er i rett vinkel, for så å justere det andre, så er det ikke rett fremgangsmåte.

Skrevet

Hmm, burde eg gå for BMW likevel då? Eit verkstad kan jo ikkje berre levere ifrå seg ein bil med feilmelding?! Trur ikkje eg hadde godtatt det. Då må det nesten opplysast om på forhånd, slik at ein kan velge rett verkstad i utgangspunktet... Prøver å få meg time hos Naf no, er medlem der og 1490 var jo ein veldig fin pris... :)

Skrevet
MIN påstand: hvis de må nullstille styrevinkelsensor er ikke justering gjort på riktige måten. Rattet skal stå i nullstilling før justering starter, så skal begge endeleddene justeres. Dersom de dreier til ett av hjulene er i rett vinkel, for så å justere det andre, så er det ikke rett fremgangsmåte.

Det avhengner helt av at det er gjort rett siste gang bilen var inne for kontroll. Men ja, din påstand er korrekt.

Skrevet

NAF kunne ikkje ta fullstendig hjulstillingskontroll i og med at eg har firehjulstrekk. Endte derfor opp med SnapDrive. Får håpe dei kan sakene sine...

Skrevet

Kan anbefale deg hjulmakeren, bergens beste på hjulstilling, og neppe noe dyrere... fixbil møllendalsveien tar 1600

sent by me, with Tapatalk 2

Skrevet

Eran tar hjulstilling på bilen slik du kommer med den, du får ikke beskjed om det er slakke i noe... håper det er kundene som har kommet til meg på eu-kontroller o.l like etterpå som har vært uheldig, men stor slakk i ting og tang uten å få beskjed er ikke godt nok...

sent by me, with Tapatalk 2

Skrevet

Min far og min onkel har hatt noen mindre verksteder og bruktbilbutikker, og de brukte også han på Søfteland, med gode erfaringer. :)

Har brukt Beredt et par ganger. Ene gangen gikk det bra, andre gangen fikk de det ikke til, men de fikk til å lage mange stygge striper i en nypolert bil. 1250+mva tar de.

Gikk rett til bilspesialisten på straume, og der fikk de det til, uten merker i bilen. Eneste er at de ikke ringte når bilen var ferdig, så jeg gikk utifra de hadde problemer og bilen sto der et par dager mer enn nødvendig. Hehehe. Men var veldig fornøyd med disse, og de tok bare 1100-1200 inkludert mva. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...