Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 116i, 2004 modell som har gått 130.000 km. I den siste tiden har jeg merket at den "hakker" når jeg skal ta igang på 1. gir. Problemet er størst når bilen er kald/ikke har vært brukt på en stund. Etter den har blitt kjørt en stund, og har blitt tatt igang fra første gir 8-10 ganger, gir problemet seg.

Den slurer ikke, og hakkingen er veldig rask og varer kun i det sekundet hvor clutchen "tar tak". Clutchen burde vel ikke være utslitt etter 130.000 km?

Er det noen som har noen formening om hva dette kan være? Slappe fjærer? Noe som lekker på clutchen? Litt snodig at problemet ser ut til å gå over etterhvert på kjøreturen.

Jeg er desverre ingen praktiker, og må derfor til verksted, er det noen som har et kostnadsestimat på slike problemer? Snakker vi 3 000 kr eller 30 000 kr?

Skrevet

er likt på min :P vært sånn i halvt år nå uten å endre seg.

er vell mellom 7 og 15k, alt etter om man må bytte svinghjul osv.

Skrevet

Lukter utløselager lang vei spør du meg, dessverre er det ikke lønnsomt å skifte kun det. Så her må du dra i gang med clutch og evt. svinghjul da en slik feil ofte dreper svinghjulet.

Min far gjorde nettopp dette på sin E60 og det kostet 20 000 :)

Skrevet

Rett og slett at det er dårlig, hadde samme problemet på en E34 jeg hadde engang. Lagde klakkelyd på tomgang og lugget ved sluring, "liffi" skiftet dette etter han kjøpte bilen og problemet var borte.

På E60n til far vet jeg det var problem med noen fjører/lager mellom to lamellplater, så er vel ikke direkte utløselageret. Men noe i den duren. Uansett så gikk dette som "en dyr bagatell" ifølge merkeverksted.

Skrevet

Jeg har slik lugging på min bil, vært sånn stort sett fra 210000 km og det er der enda nå på 278000km.

Byttet clutch på 246kkm, men det ble ikke bemerket dårlig svinghjul av verkstedet da. Så det nå slik da.

Luggingen er dog stort sett bare der under 1000omdr, å jeg er ikke så ofte nedi der å roter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...