Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

La merke til at tempen på bilen har passert midten av displayet.

Lyttet også til bilen ved grillen og hørte det var en vifte som startet og stoppet.

Hva er dette? viften i grillen gikk rundt samt den i motorrommet.

Sjekket vannet og den var på normal.

Noen som vet hva dette kommer av?

<---- Bilen

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
kan vere termostaten din som har begynt og tulle litt.

Ok,dette er meget mulig, det finnes jo sommer og vinter termostat eller?

Kan bilen koke over pga termostat feil?

Tenkte nemlig å kjøre en lengre tur til helgen, men ble litt i tvil nå.

Skrevet

Var å kjørte litt nå nettopp, tempen lå litt under ved kjøring men når jeg stoppet gikk tempen kanskje et eller 2 hakk over normalen, lot den gå litt på tomgang, men så ikke ut som den gikk høyere opp :P

Skrevet

kjente på slangene også, den ene var nokså kald og den andre glovarm. Tyder det på dårlig sirkulasjon? Høres vel ut som man må skifte termostat ja :P

Spørs om man tør å kjøre så langt med bilen da. Hmm..

Skrevet

Det kan være et lite sjansespill å kjøre langt da termostaten ikke åpner seg korrekt. Det kan i verste fall øedelegge motoren din. Jeg ville ha skiftet termostaten umiddelbart.

Skrevet
kan vere termostaten din som har begynt og tulle litt.

Ok,dette er meget mulig, det finnes jo sommer og vinter termostat eller?

Kan bilen koke over pga termostat feil?

Tenkte nemlig å kjøre en lengre tur til helgen, men ble litt i tvil nå.

Nei, det er bare en termostat som brukes både sommer og vinter.

Ja, absolutt.

Ville byttet termostat før jeg kjørte noe lengre tur ja.

Skrevet
kan vere termostaten din som har begynt og tulle litt.

Ok,dette er meget mulig, det finnes jo sommer og vinter termostat eller?

Kan bilen koke over pga termostat feil?

Tenkte nemlig å kjøre en lengre tur til helgen, men ble litt i tvil nå.

Nei, det er bare en termostat som brukes både sommer og vinter.

Ja, absolutt.

Ville byttet termostat før jeg kjørte noe lengre tur ja.

Enig, bytt termostaten snarest mulig.

Skrevet

Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe...

Skrevet
Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe...

Det hender også at de ikke åpner skikkelig. Men er enig ned deg, kan meget godt være vannpumpen som er dårlig. Er det den orginale plastdritten av en vannpumpe bør den uansett byttes. Dårlig viskosekobling kan det også være om den bare blir varm på tomgang.

Skrevet

Kan det være kun luft i kjølesystem? Tenkte å prøve å lufte den i dag og se om det hjelper. Har en ekstra avluftningskrue, da jeg opplevde at forrige gang fløy den til skogs,haha.. :P

Er vel bare å parkere i en skråning med nesa av bilen vendt oppover?

Takk for mange gode svar så langt :)

Skrevet
Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe...

Tempen ligger jo noe under normalen ved kjøring, og når jeg stopper opp og lar den gå litt på tomgang så stiger den og går 2 hakk over normalen mot den røde siden. (varmere)

Ellers virker ikke bilen mer nevneverdig tregere eller noe.

Skrevet
Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe...

Tempen ligger jo noe under normalen ved kjøring, og når jeg stopper opp og lar den gå litt på tomgang så stiger den og går 2 hakk over normalen mot den røde siden. (varmere)

Ellers virker ikke bilen mer nevneverdig tregere eller noe.

Høres veldig ut som viskose

Skrevet

Når den går to hakk for varm.... Kan du da stoppe viftebladene med en sammenbrettet avis? I så fall er viskosen dårlig. Ellers ville jeg satset på varmepumpa. Og kjøp i så fall pumpe med metallskovler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...