tobiastorvik Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Hei. Lurer på om noen har hatt problemer med automatkasse og ved oljskift har problemet vært borte. Vil noen dele erfaringer? Og hvilken problemer som har vert fikset? Takk
Reef89 Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Nå er det jo forkjellig på biler da. Men kan ved min egen erfaring fortelle såpass at min E60 04 ble helt ny etter den fill ny olje. Fikk selv se oljen etter den ble tappet ut og den var kol svart og seig som faen, stakkers kasse! Symptonene som fikk meg til og gjøre dette var følgende: Hakket seg i gir (merkbar girskift) Treg i gir også på varm motor. Luget noen ganger ved kickdown. Alt dette forsvant og bilen ble helt annen og kjøre .. men folk sier jo BMW har evig olje på kassene sine? tøv! rett og slett.
tobiastorvik Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Nå er det jo forkjellig på biler da.Men kan ved min egen erfaring fortelle såpass at min E60 04 ble helt ny etter den fill ny olje. Fikk selv se oljen etter den ble tappet ut og den var kol svart og seig som faen, stakkers kasse! Symptonene som fikk meg til og gjøre dette var følgende: Hakket seg i gir (merkbar girskift) Treg i gir også på varm motor. Luget noen ganger ved kickdown. Alt dette forsvant og bilen ble helt annen og kjøre .. men folk sier jo BMW har evig olje på kassene sine? tøv! rett og slett. fantastisk Skal levere 7ern på verksted å bytte filter og olje..så tenker jeg dem skal få flushe også menst dem holder på Har du noe pris på hva dette koster kansje? hva betalte du?
Xavi0n Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Skifte olje og filter er noe du kan gjøre selv, du kan gjøre flushing selv også men det er litt mer omfattende.
tobiastorvik Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Skifte olje og filter er noe du kan gjøre selv, du kan gjøre flushing selv også men det er litt mer omfattende. jepp. fullstendig klar over det, men vurderer å levere bilen på verksted og få gjort dette i rett prosedyre. kjipt om noe går galt når dette skal gjøres privat
Xavi0n Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Skal godt gjøres å fucke dette opp, på en så gammel bil en det ingen vits i å betale verksted flere tusen for å gjøre det slik som jeg ser det .
Hpi Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Jeg har gjort dette 2 ganger på min E39. Følger intervaller på 60.000km. Har betalt ca 4000,- begge gangene og da snakker vi 2500-2600,- i olje og filter og da tar de altså 1400-1500,- for jobben.
tobiastorvik Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Skal godt gjøres å fucke dette opp, på en så gammel bil en det ingen vits i å betale verksted flere tusen for å gjøre det slik som jeg ser det . Jeg synst det er verdt å gjøre dette på verksted. Bilen min har 150k på telleren og alle servicer er gjort på verksted, så helt ærlig synst jeg att bilen fortjener å bli behandlet av autoriserte folk. Har aldri gjort dette før, å vil ikke prøve første gang på en slik kasse. 4000kr for dette er ikke gal pris synest jeg ivertfall
Xavi0n Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Du finner toturials på dette, men det er litt stress siden man må være to å litt utstyr og noen meter med slange må man ha. Hvis bilen er gått så lite så ville jeg også tatt det på verksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå