reddenderidder Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 God ettermiddag, bilkjennere... eller rettere sagt... BMW guder Har tidligere kjøpt følgende 2 sommerdekk: Dunlop SportMaxx i dimensjon 245/40 - 18 på en BMW 520D stasjonsvogn med M - pakke. Disse dekkene er ikke lenger å få greit tak i - kjøpte sist via dekkonline.com 2 av de dekkene jeg i sin tid ikke skiftet er nå modne for utskiftning (de fremre dekkene). Som jeg kjenner til har det ingen negativ betydning å kjøre på forskjellige dekk foran og bak. Det som er essensielt er at en kjører på samme dekk på samme aksling. I den forbindelse - hva vil dere anbefale meg å gjøre? Hva slags dekk bør jeg kjøpe? Jeg har hovedsaklig sett på Dunlop SportMaxx GT og RT - som er den modellen jeg ser nok er nærmest de jeg i dag har. Disse er tilgjengelig via dekkonline.com Hadde satt umåtelig stor pris på noen kloke svar...
Walkabout Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Jeg kjører faktisk på tre forskjellige dekkmerker. Fikk klarering av Statens Vegvesen, det eneste som teller er at de skal ha samme egenskaper. Hva slags dekk du kjøper er vel egentlig bare opp til deg selv - hvor mye du vil betale for dem. Selv kjørte jeg Vredestein Ultra Sessanta 245/40-18 i forfjor, og kjører nå samme i 245/35-19 foran. Godt fornøyd med de. http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... eugart=PKW Du får de for 1250,- kroner dekket hos dekkonline, det er en god pris.
cityhopper Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Har selv Nokian Z g2 i samme dimmensjon. Meget godt fornøyd!
eilefsen Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Jeg kjører faktisk på tre forskjellige dekkmerker. Fikk klarering av Statens Vegvesen, det eneste som teller er at de skal ha samme egenskaper. Om du tar deg litt tid til å sjekke, så tror jeg du klarer å få 4 forskjellige merker på samme bil også hehe Er mange av billigdekka som er produsert på samme fabrikk, med samme mønster og ellers samme spesifikasjoner bare med mange forskjellige navn Er jo det samme hva navnet på dekket er, bare de har like egenskaper
Walkabout Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Jeg kjører faktisk på tre forskjellige dekkmerker. Fikk klarering av Statens Vegvesen, det eneste som teller er at de skal ha samme egenskaper. Om du tar deg litt tid til å sjekke, så tror jeg du klarer å få 4 forskjellige merker på samme bil også hehe Er mange av billigdekka som er produsert på samme fabrikk, med samme mønster og ellers samme spesifikasjoner bare med mange forskjellige navn Er jo det samme hva navnet på dekket er, bare de har like egenskaper Hehe, havnet i en kollisjon så begge dekkene på førersiden måtte byttes. Og da var det selvfølgelig ikke likt merke å få tak i til en OK pris, siden jeg har forskjellig dimensjon foran og bak. Så da ble det en god blanding!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå