Nyheim Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Alle sier alt mulig rart om olje på motor. Nå er det snakk om 318is m42 Noen sier full-syntetisk hele veien! Noen sier semi-syntetisk da dette er bedre for motorer som har endel km på seg. Castrol anbefaler 0w-40 full-synt Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anjobanjo Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Vet at halvsyntetisk er mest egnet til eldre bensinmotorer. Jeg bruker vertfall halvsyntetisk på min E 36, den funker bra den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Du "bør" bruke det BMW, Castrol eller Mobil 1 anbefaler for denne motoren, du finner en oljegenerator på hjemmesidene. Å bruke noe annet en det som anbefales av ovennevnte merkeer er etter min vurdering en risk, spesielt dersom noen anbefaler en oljekvalitet / viskositet som ikke er iht ovennevnte tabell. Alle bileiere gjør hva man vil med sine biler, men ettersom du spør så må vi komme med et seriøst svar. Gjør oppmerksom på at jeg sier ikke at de andre oljemerker / oljekvaliteter er dårlig greie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Dersom du er av typen som er litt føre var, er det lite å tape på å kjøre fullsyntetisk. Jeg venter alltid til bilxtra elns kjører kampanje på 4Lcastrol edge 0w40 til rundt 400-450, så bare hamstrer jeg 3-4 kanner. Europris kjørte jo foreksempel helt tullepris for mobilolja for en måned siden. Da får man ett fullsyntetisk oljeskift for rundt 500 (går ca 4.5l med oljefilteret på 318is) og det kan man ikke klage på etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Billigbilpleie.no Her får du castrol til litt over 100 lappen. Jeg handler bare her i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2013 Du "bør" bruke det BMW, Castrol eller Mobil 1 anbefaler for denne motoren, du finner en oljegenerator på hjemmesidene. Å bruke noe annet en det som anbefales av ovennevnte merkeer er etter min vurdering en risk, spesielt dersom noen anbefaler en oljekvalitet / viskositet som ikke er iht ovennevnte tabell. Alle bileiere gjør hva man vil med sine biler, men ettersom du spør så må vi komme med et seriøst svar. Gjør oppmerksom på at jeg sier ikke at de andre oljemerker / oljekvaliteter er dårlig greie. Ja, castrol og mobil 1 anbefaler 0w-40. Men dette er nytt for meg, så er skeptisk... tar de hensyn til at motoren kanskje er gammel og har endel km på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 kommer an på hva du har kjørt før. får du flusha smøresystemet skikkelig ville jeg kjørt ei litt tykkere fyllsyntetisk any day Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Har brukt Castrol Magnatec 5-40w i 5 år på min E36 318iS 94mod. (full syntetisk) Den kan jeg anbefale, har kjøpt den på salg på mekonomen for 100 kr literen. Den har ekstremt bra kaldstart egenskaper. Har bl.a. starta bilen i -26 grader uten ulyd i motorn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Billigbilpleie.no Her får du castrol til litt over 100 lappen. Jeg handler bare her i fra. Hei! Noen som vet om man har toll på bilolje? Vet at bildeler er toll/momsfritt. Men er Olje det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Billigbilpleie.no Her får du castrol til litt over 100 lappen. Jeg handler bare her i fra. Hei! Noen som vet om man har toll på bilolje? Vet at bildeler er toll/momsfritt. Men er Olje det? Man har et fortollingsgebyr, men ingen toll. Dette mener jeg er på 140kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå