Vegardb17 Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Har problem med mild fjusking på min 535i med M30B35, selve motoren er i meget god stand, bruker hverken olje eller vann og maler fint til M30 å være. Har i det siste skiftet olje, plugger, ledninger, tennhus og rotor og luftfilter(KN konfilter filter ) Bilen ble endel bedre når jeg skifta olje og plugger og enda litt bedre når jeg skifta rotor og fordeler og ledninger. Tennhuset var veldig dårlig, en stor sprekk og en tapp med overslag på cyl 2 (2. fra radiator) Dette hjalp litt men ikke så mye jeg skulle trodd. Skiftet plugger for noen uker siden, kan en plugg ta kveld pga feiltenninga mon tro? Problemet er det at den drar litt dårlig når den bikker 2-2500rpm. ikke noe brå kutting eller noe, bare slutter og dra litt og slik fortsetter det ut hele registeret. litt mild rykking av og til, kjennes mest ut som om noen bremser bilen. Den starter lett når den er varm og kald. Ingen fjusking når jeg ruser den med clutchen inne. Drar dårlig når den får litt last. Mistenker en dårlig coil, men litt hjelp her inne kan ikke skade mvh Vegard
SweetBMW Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Er det luftmassemåler eller mengde måler på disse? Husker ikke M30 oppsettet så godt, men det du beskriver kan komme av gåen måler.
Vegardb17 Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 Hva er forskjellen? Er en sånn "låvedør" LMM hvis du skjønner hva jeg mener. Prøvde en gang å nappe ut LMM når den gikk på tomgang å daua den, indikerer ikke det en fungerende LMM? ser sånn ut ivertfall:
carburetion Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Du har luft mengde måler. Meiner at du kan måle den variable motstanden mens du skubber på spjeldet. Eller så kan du prøva å starta motoren opp uten lmm, og så ta ein tur for å sjå om det har blitt ei forandring. Har du sjekka Bensintrykket ved belastning? Er vel bare ein coil på denna motoren? Isåfal så tar ikkje motoren så stor skade viss du byter den, viss den er gammal
stig. Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Hmmm,deffekt/dårlig lamda? En ting jeg faktisk har vert borti av biler som drar dårlig,deffekt eller løs innmat i katalysator
Vegardb17 Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Mange gode råd her. Hvordan måler jeg bensintrykk ved belastning? Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
Marionette Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 En ting jeg faktisk har vert borti av biler som drar dårlig,deffekt eller løs innmat i katalysator Har vært borti akkurat det samme som dette, nappet da bare av bakre del av eksos, og hørte med en gang vi ristet på det at her var det noe ugler i mosen,
carburetion Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 Ein måte å delvis sjekka bensintykket under belastning er å ruse motoren opp til turtallsperra (bånn gass), mens du ser på manometeret. Beste metoden er å ha eit manometer som du kan sjå på mens du kjører. Nåla i manometeret skal ikkje gå nedover. Viss nåla beveger seg nedover, så er det dårlig trykk. Viss det er bensintrykket som er feil, så kan det vera så enkelt som tett filter
Vegardb17 Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Hadde ikke bilen vært tungstartet med dårlig bensinfilter? Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
Morty999 Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 nei, fordi den trenge rikke like mye bensin i oppstarten som på full gass lambda er det IKKE! fordi den er ikke i funksjon på full gass og over 3-3500 kan være dårlig bensintrykk ja, å nappe ut lmm så dør motoren uansett, fordi da har den ikke noe å gå ut ifra. jeg har en 535 lmm du kan få prøve om du er intr ?
Vegardb17 Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Har noen kompiser med 535 jeg kan prøve. Skal sjekke ut den bensintrykk greia. Virker veldig som det er det som er problemet Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
Vegardb17 Skrevet Mai 18, 2013 Forfatter Skrevet Mai 18, 2013 Ein måte å delvis sjekka bensintykket under belastning er å ruse motoren opp til turtallsperra (bånn gass), mens du ser på manometeret.Beste metoden er å ha eit manometer som du kan sjå på mens du kjører. Nåla i manometeret skal ikkje gå nedover. Viss nåla beveger seg nedover, så er det dårlig trykk. Viss det er bensintrykket som er feil, så kan det vera så enkelt som tett filter eeh, hvor får jeg tak i ett bensintrykks manometer da?
carburetion Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Manometer får du tak i på generelle bilbutikker trur eg. F.eks biltema. Eller så har kanskje rørleggarar noke som virker. Prøv google?
stig. Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Dra en spansk en på ei slette,klem på ei vicegrip tang å strup returen en del på ei slette el no,å se om den fungerer da,men må ha bånn gass,får struper du returen skikkelig så fårn en del mer bensin en det den skal ha
carburetion Skrevet Mai 19, 2013 Skrevet Mai 19, 2013 Skal vera forsiktig med å stupe returen. Dysene kan ryke ved for høgt trykk. Eller du kan få vasking av stempler. Men viss det hjelper så er kanskje trykkregulatoren defekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå