RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Olje lampen begynner og lyse etter 30 sek etterat jeg har startet motoren, og lyser i 5 sek ca. Kontaktet BMW Tønsberg,og dem sa at det var vanlig på denne motoren. Det er vel aldri vanlig at olje lampen skal lyse?? Er det noen som har en anelse om hva det kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Gul eller rød? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2013 lyser bare gult. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Det er vanlig feil ja. Olje nivå sensoren er mest sannsynligvis gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2013 Takker for svar Er det stor jobb og bytte, eller er det like greit og bare ha det slikt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Det er en kvarters jobb 3 skruer på bunnpanna. Men det beste er å bytte denne gjennom en oljeservice. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2013 Såpass raskt ja da skal jeg få byttet den når jeg skal skifte olje takker for gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Ik bare så enkelt som at du må etterfylle litt olje ? Jeg hadde samme sak og fylte et par desiliter, allting ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2013 Det er nok olje på den, var det første jeg sjekket skal prøve og bytte oljen, den virket litt gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Ok, på min begynte lampa å lyse før det var helt nede må min. merke på peilepinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2013 Den er litt over min merket på pinnen. Kan prøve og bare fylle på litt og se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansErik Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Jeg har samme problem på min E46 320i og så vidt jeg vet kan den GULE oljelampa oppføre seg på tre måter: - Begynne å lyse litt etter start av motor i ca 15 sek -> Problem med oljenivåsensor - Begynne å lyse etter stopp av motor -> Litt lavt oljenivå - Begynne å lyse under kjøring -> Lavt oljenivå Så i ditt (og i mitt) tilfelle tror jeg det er sensoren som har tatt kvelden. Jeg har kjøpt ny sensor fra Hella som jeg mener er produsenten som BMW bruker. Planen er å bytte sensoren ved neste oljeskift, er visstnok ingen stor jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2013 Er det jeg tror som er problemet og. Den starter og lyse ca 15 sek etter jeg har startet motoren og slukker seg etter noen sek. Skal bytte den selv ved neste oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 det vil vises ved en diagnose om det er feil på nivåmåler. f.eks bmwscanner. nivåmåler koster vel 12-1500kr tror jeg. denne blir svidd og defekt om tenninga står på mens man tapper/bytter olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemiE39 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2013 Har tatt diagnose på den og ikke noe som kom opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå