Gå til innhold

dårlig oljetrykk under 2000 rpm. 03' 320d

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Har problemer med oljetrykket på min 320d (150hk). Problemet er at oljetrykklampa(rød) slår seg på ca 5-10 sek etter jeg har startet bilen, men er er ikke tent over 2000 omdr.. Når problemet dukket opp, så renset jeg grovfilter, bunnpanne og oljepumpa.. Men til ingen hjelp.. Oljen sirkulerer, det vet jeg. Men kan det være oljepumpe som er skadet, eller kan det være defekt føler/giver?

Skrevet

Det kan jo egentlig være begge deler, men det billigste er vel giver først også pumpe.

Skrevet

har nå byttet filter, og skiftet oljetrykksbryter. Men fortsatt så lyser det under 2000 rpm.. Jeg kan ikke se noen tegn til lekkasjer heller. Da gjenstår det jo ikke så mye annet enn pumpe..?

Men legger ved et bilde her nå, av "staven" som går gjennom oljefilteret. Ser ut som den mangler en bit, eller er knekt(?) Jeg vet ikke hvordan det skal være.. Men tror dere det har noe å si?

tt7jjktftuhf37809b0h.jpg

Skrevet

Får du gult lys eller rødt lys? Gult er nivå, rødt er trykk. To forskjellige sensorer.

EDIT: burde ha lest bedre, ser du skriver rødt

Skrevet

nå har jo motoren min gått 235 000, og ikke 300 000 miles(482 803km) , som i videon ;) så det er jo rart om motoren er utslitt allerede. Dette problemet dukket jo opp etter jeg skiftet turbo

Skrevet

Det er oljefilterholderen din som er årsåken!

Den pinnen som er knekt av skal tette hullet der oljen renner ut av filterhuset og ned i bunnpanna (når man løsner filteret), med andre ord renner mesteparten av oljen din rett ned i bunnpanna igjen uten denne pinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...