Gå til innhold

E39 lekkasje fra Ekspansjonstank

alfegutten
 Share

Anbefalte innlegg

Meget irriterende, skjedde etter at jeg hadde byttet ut frostvæske, luftet og kjørte uten problemer i 1 dag og 2, plutselig ble motor for varm og jeg tenkte at jeg nok ikke hadde fått luftet godt nok. Luftet igjen, denne gang med hjelp fra en link til en youtubevideo her på forumet. trodde igjen at alt var greit, men nei, ble varm, kjørte inn til siden og så at det rant godt med frostvæske fra nedre delen av ekspansjonstanken. Noen som har vært med på dette før? må jeg ha ny radiator?

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med en gang jeg kjøpte min E39

Da var det o-ringen som var gåen slik at det lakk fra ekspansjonstank..

Bilen kokte, noe som resulterte i 10k i verkstedsregning..

Da det skjedde med meg byttet jeg like godt hele ekspansjonstanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,det går å bytte kun ekspansjonstank på prefacetypen også men det er vanskelig å få det helt tett.

Tulla med dette på min bil også,men så kjøpte jeg ny komplett radiator på Schmiedmann.

Denne har hittil holdt i over 3 år uten noen trøbbel.

http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/kjoelesystem_motor/side4.htm#17508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk for svar. :-) skifta hele driten jeg. Ble fortsatt for varm, så da hadde jeg mistanke om termostaten iogmed at nedre radiatorrør var kald og øvre rør var HOT AS HELL. Skiftet termostaten, og problemet løst :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Den nye har løs ekspansjonstank og den er på høyresida istedenfor venstresida :) og slangene har hurtigkobling :)

Høyresiden sett forfra? Altså førersiden?

Har sprekk i min. Den er på passasjersiden av bilen. Er det mye styr å komme til slik at en får byttet den? Eller.. Klarer jeg det i det hele tatt selv? Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Vil det være mye som renner ut?

Skjønner ikke helt hvordan keg skal komme til. Har løsnet "ramma" rundt vifta, og kan dra denne noe opp. Har løsnet den festesaken til ekspansjonstanken, slik at den er løs fra ramma. Men den har ikke nok plass til å løftes ut. Må hele radiatoren ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...