alfegutten Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Meget irriterende, skjedde etter at jeg hadde byttet ut frostvæske, luftet og kjørte uten problemer i 1 dag og 2, plutselig ble motor for varm og jeg tenkte at jeg nok ikke hadde fått luftet godt nok. Luftet igjen, denne gang med hjelp fra en link til en youtubevideo her på forumet. trodde igjen at alt var greit, men nei, ble varm, kjørte inn til siden og så at det rant godt med frostvæske fra nedre delen av ekspansjonstanken. Noen som har vært med på dette før? må jeg ha ny radiator? Takker for svar
Lars148 Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Hadde samme problem med en gang jeg kjøpte min E39 Da var det o-ringen som var gåen slik at det lakk fra ekspansjonstank.. Bilen kokte, noe som resulterte i 10k i verkstedsregning.. Da det skjedde med meg byttet jeg like godt hele ekspansjonstanken
rindegut Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 er ikke noe ukjendt fenomen dette desverre... har du nye eller gamle radiatoren?
Haug530D Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 er ikke noe ukjendt fenomen dette desverre... har du nye eller gamle radiatoren? Hva er forskjellen egentlig? lurer på om min har en minimal lekkasje.
rindegut Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Den nye har løs ekspansjonstank og den er på høyresida istedenfor venstresida og slangene har hurtigkobling
alfegutten Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Har nok den gamle radiatoren jeg. mulig å skifte bare ekspansjonstank? Eller må hele dritten vekk?
mudbug Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Her er det hele pakken med alle slange og ekspansjonstank http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... =bmw%20e39
alfegutten Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Men det er nok den nye typen, for den ligner ikke på min ekspansjonstank
rindegut Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 På gamle radiatoren går det desverre ikke og bytte kun ekspansjonstanken...
LK Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 Joda,det går å bytte kun ekspansjonstank på prefacetypen også men det er vanskelig å få det helt tett. Tulla med dette på min bil også,men så kjøpte jeg ny komplett radiator på Schmiedmann. Denne har hittil holdt i over 3 år uten noen trøbbel. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/kjoelesystem_motor/side4.htm#17508
Vetle.Andreassen Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 Har nok den gamle radiatoren jeg. mulig å skifte bare ekspansjonstank? Eller må hele dritten vekk? gsbildeler.no se på etk
alfegutten Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Takk for svar. skifta hele driten jeg. Ble fortsatt for varm, så da hadde jeg mistanke om termostaten iogmed at nedre radiatorrør var kald og øvre rør var HOT AS HELL. Skiftet termostaten, og problemet løst Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
[space] Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Den nye har løs ekspansjonstank og den er på høyresida istedenfor venstresida og slangene har hurtigkobling Høyresiden sett forfra? Altså førersiden? Har sprekk i min. Den er på passasjersiden av bilen. Er det mye styr å komme til slik at en får byttet den? Eller.. Klarer jeg det i det hele tatt selv? Irriterende!
rindegut Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Hvis du har svart tank på passasjersiden så er det null stress og bytte det er nye typen
[space] Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Flott! Vil det være mye som renner ut? Skjønner ikke helt hvordan keg skal komme til. Har løsnet "ramma" rundt vifta, og kan dra denne noe opp. Har løsnet den festesaken til ekspansjonstanken, slik at den er løs fra ramma. Men den har ikke nok plass til å løftes ut. Må hele radiatoren ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå