Gå til innhold

Lyktespylere e46, tette igjen slangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyktespylere på min e46, men det hender ofte at når jeg spyler vinduene så renner det ned under lykta.

Føler ikke at jeg har behov for lyktespylere, så jeg vurderer å tette de igjen.

Hva skal man bruke til å tette igjen slangen med? Har noen hatt samme problem selv?

Skrevet
Har lyktespylere på min e46, men det hender ofte at når jeg spyler vinduene så renner det ned under lykta.

Føler ikke at jeg har behov for lyktespylere, så jeg vurderer å tette de igjen.

Hva skal man bruke til å tette igjen slangen med? Har noen hatt samme problem selv?

Du kan tette slangen med en liten bolt/skrue også dra en strips rundt. Ellers kan du "kvele" slangen med en strips. Mange muligheter, men jeg har gjort førstnevnte med hell mange ganger.

Skrevet

Har du xenon så er lyktespyler påbudt... Du får mangel uten.

Skrevet

Har xenon ja, men når spyleren ikke går ut når jeg spyler er det ikke mye vits med den..

Skrevet

Jeg var ettopp på EU uten spylere og det gikk fint det, defekt høydejustering hadde jeg også.

Alt dette skal selvsagt fikses. :)

Skrevet
Har xenon ja, men når spyleren ikke går ut når jeg spyler er det ikke mye vits med den..

Da ville jeg vel heller brukt energien på å reparere vippen... det er en grunn for at det er påbudt med spylere på Xenon.

Skrevet

ville i så fall blendet slangen nærmest mulig spylermotoren, da slipper du at den bygger trykk i ledningen hele veien fram til der du har blendet av i enden.

Hvis det er to separate spylermotorer kan du også bare koble av koblingen på motoren, anbefaler da å ta en vanntett pose el.l rundt og teipe igjen slik at man ikke får eiring/rust på kontaktene.

Det beste hadde definitivt vært å reparere dette, ofte er det ikke mye jobbing som må til. og det finnes en god del delebiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...