Gå til innhold

GoPro erfaringer!

Share

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen dele GoPro erfaringe med meg? :)

Vurderer GoPro black edition ``Motorsport``.

Hvilke fester er bra, og hvilke fester skal man ikke bruke på bil eller styre unna?

Batterileve tid?

Burde man ha ekstra batteri?

Minnekort størrelse?

Tips og triks.

Hvor kjøpete du ditt kamera og hvor kjøper du ekstrautstyr.

Denne tråden tror jeg flere vil ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler minnekort på 32gb eller mer. Jeg hadde et på 8 i begynnelsen, og mener og huske at det kun holdt til rundt 20min med film i 1080p. Mulig jeg husker feil. Dette var HDhero2.

Batteritid husker jeg ikke, men jeg bruker mitt mest i kulda til skikjøring. Varer nok litt lenger i varmere temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan filme rundt syv timer med 32gb (maks i Hero 2) i 720p/25fps. Batteriet varer rundt tre timer, men jeg har ofte på battery bacpac som nesten dobler batteritiden.

Dette er med Hero 2.

Har forøvrig fem batterier (tre uoriginale), to 32gb minnekort, WiFi bacpac, sugekoppfeste, hodefeste, rørfester og mye annet rart. Redigering foregår med Final Cut Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta GoPro 3, så anbefales det batteri backpac eller i det minste ekstra batteri om du skal drive på med filming på en hel trackday. Jeg anbefaler også en LCD backpac som er super til å stille inn riktig kameravinkel på steder du ikke får sett. (Du setter kamera inn i huset, trykker record, lar den spille noen sekunder og tar den ut og kikke på filmen om kameravinkel er fin). Det finns vel også noe Android app.

Linsekvaliteten på GoPro 3 er OVERLEGEN foregangerne, den er også bedre på lyd, men alt er relevant. GoPro lyden med åpen bakplate er ikke bra syns nå jeg, men her er det individuelle skjønn. Personlig kjører jeg en Olympus ME-51S ekstern mikrofon på min 3'er og det er som en liten revolusjon lydmessig. Og som kjent lyden er halve opplevelsen, det tar deg fra smil til glis da du ser filmen.

Jeg bruker Sandisk og Kingston 32gb kort i mine, class 10. Det er vært snakk om at GoPro 3, spesielt black - har probeemer med 64GB kortene.

Jeg har en Black series og tre Silver series. Personlig så ser jeg ikke helt det store med Black series hvis du ikke driver aktivt med videoredigering. Det er liksom 1440p'n som er grom, og thats it. Du har jo mye effektsendringer i filmen som kan gjøres i black, men for vanlig banekjøringsopptak ser jeg ikke poenget. Jeg anbefaler Silver edition til alle (ca 2150kr). Den billigste White til ca 1800kr er merkbart dårligere syns jeg, spesielt i lavlys. Google og se reviews på youtube. Jeg kjører alltid 1080p og 30 eller 60 frames, og til det funker de strålende.

OG jeg sier det bare en gang: AKTIV WIFI DREPER BATTERIKAPASITETEN. Slå det AV. Det er vanvittig enkelt å slå på wifi ved et uhell på GoPro 3, det er den største brukerulempen BY FAR.

Trykk på linken i signaturen min for å se hvor godt det hjelper med ekstern mikrofon :)

For ekstrautstyr til GoPro (alt fra 1 til 3) så anbefaler jeg eyeofmine.com - han har mye smarte egenutviklede produkter.

Jeg handlet alle mine GoPro'er fra Japanphoto.no, sammen med mikrofon og adapter + minnekort. De hadde kurrante priser i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Black Series ser jeg ikke behovet for LCD Bacpac ettersom man får både iPhone- og Android-app med live "streaming" fra kameraet( i tillegg til full kontroll). Akkurat denne funksjonen gjør at Black Series er verdt de ekstra pengene etter min mening.

WiFi-funksjonen har egen hurtigknapp, så den kan jo enkel skrues av, men normalt filmer man ikke så enormt lenge om gangen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WiFi-funksjonen har egen hurtigknapp, så den kan jo enkel skrues av,

...og ENKELT skrus på... utilsiktet.. 50 ganger... i løpet...av en helg... det..gjør...deg .....SINT. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Black Series ser jeg ikke behovet for LCD Bacpac ettersom man får både iPhone- og Android-app med live "streaming" fra kameraet( i tillegg til full kontroll). Akkurat denne funksjonen gjør at Black Series er verdt de ekstra pengene etter min mening.

WiFi-funksjonen har egen hurtigknapp, så den kan jo enkel skrues av, men normalt filmer man ikke så enormt lenge om gangen uansett.

Denne appen får man bruke på hele hero 3 serie, dog får man med wifi fjernkontroll med black edition.

Jeg har sett poster om problemer med både 32 og 64gb i hele hero 3 serien, og jeg har opplevd det selv. Jeg mener å erindre at dette skulle være ordnet på siste software update, men det er mulig jeg husker feil. Jeg har hvertfall ikke filmet noe siden jeg oppdaterte det, så kan ikke gå god for noe.

Jeg har handlet mine fester på ebay, men det er ikke alle jeg hadde brukt outboard i høye hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugekoppfestene funker ihvertfall meget godt utvendig. Men pass på om bilen har glassfiberpaneler eller er rullemalt / skitten, da vil du ikke skape nok trykk til at de sitter (eller det er ekstremt kaldt, som på vinteren). Om bilen har lexanruter sett også kamera nærme ruteramma, ikke midt på vinduet. Puss godt av med hånda på alle overflater og på undersiden av sugekoppen før du fester. Konsentrer deg om å få godt tryk på koppen før du spenner den fast med låsemekanismen.

Jeg har hatt GoPro sugekopp stikkende 20 cm ut fra bilsiden i 280km/h, og det endret ikke engang kameravinkel med luftmotstanden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her, da jeg er på utkikk etter kamera. Hva vil dere anbefale til meg, det skal mest brukes til bil(bane, turer) og ski? Vil Gopro sin sugekopp holde seg fast på utsiden av ruta? Kan den brukes andre steder en vinduer? Og selvfølgelig hvilket kamera skal jeg gå for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som selger i elektronikkbransjen og selger blant annet gopro. Eier selv et black edition, og ville ikke vurdert noe annet. Bare kontrollen er verdt prisforskjellen. Ja, du kan bruke telefonen som skjerm og kontroll, men i norske værforhold er det ikke optimalt. Testet dette i Trysil i vinter. Telefonen skrudde seg av pga kulda, og remoten fungerte fint hele veien.

Fester avhenger av behov. Jeg har tripod feste som jeg bruker på monopod( mest i skibakken), chest mount, suction cup( testet i 270km/t uten prob iaf), flat mounts og div annet småtteri. Bruker selv kun Sandisk sine klasse 10 minnekort. 64gb har det vært mye krøll med, selv om det bedret seg, så kjører selv med 2stk 32gb kort. Batterypack er et must på disse da batterilevetiden er alt annet enn imponerende. Den fra Hero 2 fungerer like fint på Hero 3 da ny bakdel medfølger uansett. Skal du bruke dette mye er nevnte, og lcd skjermen er god investering. Er som oftest forsinkelse ved å bruke telefonen, så foretrekker personlig original lcd. Du får ikke gjort et dårlig gopro kjøp føler jeg, men Black edition mener jeg er verdt pengene. Legger til at man "MÅ" ha d heftigste når man jobber med dette, så skjønner at ikke alle deler det samme nerde-behovet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugekopp er meget bra på alt av biler med vanlige ruter. Som sagt... ikke klart å løsne noen enda om du følger de forhåndsreglene jeg forklarte. De tåler også en støyt. Jeg mistet et i 140km/h på isbane og en gikk gjennom vinduet og ut i skauen da en bil krasja i en telefonstolpe i 110km/h. Spilte fortsatt da jeg fant det.. trengte bare nytt plasthus, så var den good to go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...