Tommy Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Sitter å vurderer større/bedre bremser på min BMW E36 M3 1997 Er det noen som har erfaringer/linker til butikker med priser på slikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Kjører du med kjøling Tommy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Kjører du med kjøling Tommy? Bilen har originale kjølekanaler fra fronten, i tillegg til originale flytendes skiver. Er ellers oppgradert med EBC bluestuff, og stålomspunnede slanger. Har lyst å ta det et steg veidere, en å bare montere performance friction klosser Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Vi forhandler PFC, og har gode priser på komplette sett. Send gjerne en henvendelse med litt info om hva du er ute etter, så kan jeg sette sammen et tilbudtil deg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Vi forhandler PFC, og har gode priser på komplette sett. Send gjerne en henvendelse med litt info om hva du er ute etter, så kan jeg sette sammen et tilbudtil deg. Har du en link, og en fra pris på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Har lyst å ta det et steg veidere, en å bare montere performance friction klosser Jeg tror den beste oppgraderingen er å få kjølingen rett inn på skivene. Driver med det selv nå. Litt klønete, men ser endel får det til å fungere slik at man slipper ta av slangene hele tiden. Mitt inntrykk er at for banekjøring er dette en bedre oppgradering enn enorme bremser. Store bremser ser bra ut, men er enormt dyrt og har andre ulemper. Jeg får f.eks ikke på noen orginalfelger på min bil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 2, 2013 Author Share Posted June 2, 2013 Har lyst å ta det et steg veidere, en å bare montere performance friction klosser Jeg tror den beste oppgraderingen er å få kjølingen rett inn på skivene. Driver med det selv nå. Litt klønete, men ser endel får det til å fungere slik at man slipper ta av slangene hele tiden. Mitt inntrykk er at for banekjøring er dette en bedre oppgradering enn enorme bremser. Store bremser ser bra ut, men er enormt dyrt og har andre ulemper. Jeg får f.eks ikke på noen orginalfelger på min bil.. Har sett flere som leverer større bremser, slik at jeg fremdeles kan bruke 17" felger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Jada, det finnes, men det er verdt å ha i bakhodet Jeg får og på 17" forøvrig, men er avhengig av felger med mye plass (slik som ultraleggera). Hva er det du vil oppnå? Fader det slik det er nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Jada, det finnes, men det er verdt å ha i bakhodet Jeg får og på 17" forøvrig, men er avhengig av felger med mye plass (slik som ultraleggera). Hva er det du vil oppnå? Fader det slik det er nå? Kunne bremse senere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunegutt Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Har du prøvd andre klosser enn ebc? Jeg har kjørt med ebc tidligere, og synes det var skvip. Jeg synes ferrodo ds3000 funker utrolig bra. De biter sinnsykt ifra seg, fader ikke, men støver endel. Jeg er forøvrig godt over til endless klosser. Disse skal være det grommeste innen bremseklosser, (fikk "garanti "på de var bedre enn ds3000 og andre) men koster skjorta,har ikke fått prøvd de enda. Sjekk med Gundersen Motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Du kan jo gå på med E46M3 bremser og Performance Friction skiver og klosser. Hva som tilsier at du ikke kan bremse senere med det oppsettet du har i dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Kunne bremse senere Da er det jo bedre dekk og/eller lettere bil du trenger. Så lenge bilen kan låse hjulene, eller at abs begynner jobbe, så er er det jo ikke noe større bremser kan gjøre.. dekkene begrenser det jo allerede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Jeg antar at alle som er litt seriøse med kjøring skjønner det hagenisse sier. Men du utelukker den menneskelige faktoren. Det å vite at bremsene dine tar konsekvent "akkurat slik" har mye å si. Her er det litt å hente på ordentlige bremser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Det er jeg helt enig i, men det er også her jeg har troa på kjøling. Stiller med svære slanger før neste banekjøring, så blir spennende å se om jeg har rett... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now