Gå til innhold

Skal se på en E61 - Men er det ugler i mosen?

316
 Share

Anbefalte innlegg

Hva mener dere fornuftig pris er?

Kjørelengde er et stikkord her: 5-serie med kjørelengde på 10.000km pr. år er ikke snittbilen.

Kjører du lite, kan dette brukes som et salgsargument når du selger bilen. For potensielle kjøpere som kjører 25-30.000km pr. år eller mer ligger derimot fordelen først og fremst i tilstanden bilen evnt. har når den anskaffes. :)

Sant det. Jeg har hatt Minien i 3,5 år og kjørt 50 000, så jeg er vel ikke av de som kjører mest. Kjøper jeg en bil som har gått 63 000, og har den i 5 år så vil jeg etter alt å dømme kunne selge den med 120-150 000 på telleren, eller mindre. Skulle tro det gikk an å få solgt den da. Sorry, Jørgen, men den har gått for langt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bare et lite obs:

Noen nevnte tidligere at de hadde solgt lignende bil en del billigere enn den du linket til.

Den du linker til selges av forhandler, jeg regner med at du får med noen form for garanti osv, i tillegg dekkes du av forbrukerkjøpsloven.

Forhandlere er som oftest sikrere å kjøpe fra, og lettere å holde ansvarlige hvis noe går galt, de tar seg også mer betalt pga dette og fordi de er profesjonelle.

Bare i tilfellet du/dere ikke tok dette med i beregningen når dere sammenligner biler solgt av privatpersoner og bilfirma.

Kjøpt av person: Kjøpsloven

Kjøpt av bilforhandler: Forbrukerkjøpsloven

Er en god del forskjeller der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng med enklere reklamasjon ved kjøp gjennom forhandler.

Sant det. Jeg har hatt Minien i 3,5 år og kjørt 50 000, så jeg er vel ikke av de som kjører mest. Kjøper jeg en bil som har gått 63 000, og har den i 5 år så vil jeg etter alt å dømme kunne selge den med 120-150 000 på telleren, eller mindre. Skulle tro det gikk an å få solgt den da.

Enig - med dokumentert servicehistorie og en slik kjørelengde burde du absolutt kunne hevde deg blant andre biler på bruktmarkedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt tryggere med forhandler, for det gjelder vel selv om bilen selges for kunde? (kommisjon) Skal definitivt høre om garanti, så er det vel forsikringsselskaper som tilbyr forsikring for motorskade osv også. Men det spørs hvor dyrt det blir i forhold til selskapet jeg bruker, har fått tilbud på 5500,-med full kasko og 12000 i kjørelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...