Jump to content

"Redbu11" E92 M3 - Solgt

Bjanne
 Share

Recommended Posts

O´hoiiii !

endelig har jeg litt tid på pc'n til å lage en ny prosjekt tråd på mitt hittil mest ambisiøse prosjekt :)

EDIT: Ambisjonene har falt på lik linje med interessen, blir mindre oppgraderinger på bilen nå også får vi se hva tiden vil vise :)

cvw2phljdfk29f5hp5nf.jpg
uv88q8awv8vans7cpoms.jpg

etter alt for lang tid i drømmeland har jeg endelig mannet meg opp til å kjøpe en E92 M3 som skal brukes til lek og moro :) jeg har som alltid store planer og liten tid så jeg vil ikke sette opp for mange mål enda, men det vil komme litt oppdateringer underveis. Jeg har Manuell kasse liggende, men usikker på om jeg skal bygge om eller ikke enda. hoved fokuset er at dette skal bli en ultimat skrensebrakke :)

Bilen er en 2008 usa spec M3 DCT som har gått 22000 miles. den har vert utstillings bil i california for et tuning firma som heter Revinora. de lager Carbon deler og eksos til nyere M biler. denne bilen bærer preg av at den har vert promobil da alt som går an å bytte har blitt byttet ut i enten carbon eller RØDT semsket skinn... ikkje braa.. noe blir beholdt, MYE blir byttet.

Planer:

SUPER Edited og nedskalert :/

Motor
ESS VT625 (kjøpt inn men usikker på om det kommer på)
Ferrita custom eksos :mrgreen:

Understell
Nitron R3 (kjøpt hos NordicMotorsport) :mrgreen:

Interiør
NMS Extrem halvbur

OMP FIA godkjente stoler og belter

Fjerne nesten all den røde alcantaraen bortsett fra dørsidene.

Alle paneler er bygget nye i carbon.

Eksteriør
Hellakkering i Imola rød

Revinora Carbon tak :mrgreen:
Revinora Carbon GTS splitter :mrgreen:
Vorsteiner Carbon Diffuser :mrgreen:

Planene for denne har forandret seg da interessen ikke er der lenger, så det blir bare å gjøre denne litt mer oppegående å se på og rigges for trackdays :)

Her er forøvrig en drøss bilder av bilen før den kom til Norge.

7uqyedq74suuzup5y1en.jpg
ohl7kdacdn4t85eskbcm.jpg
pxt9manpmxtg8wgcekiu.jpg
xt8vm73izqob65qtqmnh.jpg
8cdcdr6o86peqq1tw86c.jpg
q2awg8m4khkoavn7gxmp.jpg
3ojhe1o8yn5rjfogj2r0.jpg
r6nb161g8zd2ip0m1qjd.jpg
62y1avk336z33h35mm7o.jpg
xb2wfyvgnkuukin83pdd.jpg
1ja1w2cff432j0raf48n.jpg

Bilen kom til landet en måned for tidlig, så måtte få SweetBMW til å hente den på kaia for meg- noe han forøvrig ikke hadde så mye i mot ;)

bilen er som en kan forvente av USA biler. er litt mangler her og der, og den matte lakken er ikke helt på stell. men dette blir fikset i vinter. Bilen ble også levert UTEN bakpotte... så jeg kjørte bilen fra lillestrøm til Grenland på frieksos. DET var interessant !

utja0sst6pv0ntj3wd56.jpg
3fq7xtfkumpuq2df3spf.jpg

Og ja ! det absolutt kuleste med hele bilen er at reg nr faktisk er : Redbu11 !

Tøft prosjekt. :) Ser frem til dette.

Ville det ikke vært billigere å kjøpe en umodifisert bil (med manuell kasse) med tanke på at alt skal fjernes likevel?

Hva som ville vert billigere er en ting men jeg får noen rare ting for meg og endte opp med denne og en manuell kasse- vert på SSP og snakket med de ang omprogrammering så det skal vist ikke bli noe umulighet. får se hva jeg får til i år.

hentet bilen på Eksosmesteren i skien i dag med ny eksos - den blei pervers ! flere bilder kommer senere :D

kjøpte også en Vorsteiner Diffuser til bakfangeren og på SSP, kosta en formue men passformen var sykt digg !

91s215chsebavxady57h.jpg