Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vurderer kjøp av e39 m5 nå. Eneste som kan stå i veien er forsikring da dette trolig vil bli veldig dyrt siden jeg er 19 år (skal ha full kasko, alt annet er uaktuelt).

Men om jeg kjøper en 520 som er godkjent ombygd til m5 er den vel oppgitt som 520 i vognkortet, bare at det står i kommentarfeltet at den er godkjent ombygd til m5? Vil det da være en mulighet å forsikre bilen som 520, samtidig som bilen har verdien til en ombygd m5? Syns jeg husker å ha sett folk som har gjort det her på forumet..

Takker for svar!

Mvh. Robert

Skrevet
Det kalles forsikringssvindel. Er den godkjent ombygd til m5 skal den forsikres deretter

Eller ikke?

Er da mange ombygde biler som er forsikret som det de var før ombygging.

Skrevet

Vis den "oppgraderes" fra en 520 til 530, m5 etc så kan du forsikre den som en 520, men da får du bare utbetalt som en 520 vis noe skulle skje

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
Det kalles forsikringssvindel. Er den godkjent ombygd til m5 skal den forsikres deretter

er da ikke forsikrings svindel om den forsikres som en 520 og man bare får dekket den som en 520 ved skade osv...

Skrevet

Er ikke sånn det fungerer. Hvis du med vitende oppgir gale opplysninger vil du få problemer med ansvarsforsikringen. Du kan også regne med at forsikringsselskapets granskere (=ex politietterforskere) vil strekke seg langt for å påvise modifikasjonenes årsak til eller forverring av skaden. De justerer deg ikke bare ned til 520-nivå, du risikerer å miste forsikringen og i tillegg miste muligheten for kaskoforsikring senere

Svært dårlig idé i mine øyne

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at bilen SKAL forsikres etter det den er typegodkjent som.

om man da f.eks. har en 520 som er ombygget til m5 så skal den forsikres som 520.

Vil du derimot ha tilbake verdien på bilen ved skade må du få tatt takst på bilen av forsikringselkapet.

Slik gjorde jeg det hos Gjensidige i hvertfall.

Skrevet

jeg fikk velge,du kan velge å forsikre bilen som det den org er (men da får du ikke igjen det du ville få f,eks for en m5)

men er den goskjent ombygd til f,eks m5 kan du forsikre den som en m5 å få igjen penger deretter hvis det skjer noe også

Skrevet

Bilen forsikres som det står i vognkortet... er vognkortet bare oppdater med at den er godkjent ombygd og står 520, så forsikres den som en 520. er derimot vognkortet oppdatert med at det står m5, så må den forsikres som m5.

Sånn har det iallefall vært med de bilene jeg har kjenskap til som er ombygd.

Hvordan det er med utbetaling ved evt. skade, det kan sikkert variere fra selskap til selskap... dette burde man da høre med forskjellige selskap først.

Skrevet
jeg fikk velge,du kan velge å forsikre bilen som det den org er (men da får du ikke igjen det du ville få f,eks for en m5)

men er den goskjent ombygd til f,eks m5 kan du forsikre den som en m5 å få igjen penger deretter hvis det skjer noe også

Det riktige blir å forsikre den som en 520i og oppgi at bilen er ettermontert som en m5 og gjøre en avtale på forhånd om at de er klar over at bilens verdi er høyere enn 520i.

Om du forsikrer den som m5 vil forsikringsprisen bli mye høyere og selskapet kommer uansett ikke til og betale ut det samme som en original m5 koster, da det på papiret ALLTID vil være en 520!

Samme som når du en gang skal selge bilen så vil du se at mange vil slite med å få finans fordi finansselskapene sier at de nekter å utbetale 300000 for en 10-12 år gammel 520i uansett hvor mye den er ombygget..

Disse tingene her er hovedgrunnen til at jeg mener en ombygd bil (spesielt m5, m3) er i dag priset alt for høyt i forhold til markedsprisen på originale biler.

Ta det med i betraktning før du kjøper en ombygd bil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...