ælgen Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Har hadt litt problemer med girkassen på min 97 e39 523 touring. Tiptronic kasse. Har vært problem men at den virker som at den holder igjen bilen en del og at den girer seg ned ett gir for mye på kickdown i rundt 80km/t (girer seg ned så den bremser på giret). Må også slippe gassen for at den skulle gire seg opp igjen ( låg på turtallssperra helt til jeg slapp gassen). har nå byttet olje og filter på girkassa, med det resultat at jeg må tvangsgire den hele veien opp.. Girer mye finere enn den gjorde, og det er kun oppover på gira. oljeskift ble gjort på verksted. De kom heller ikkje innpå med diagnose verktøy. Noe som jeg da mener kan skyldes defekt girkassehjerne? Har en bil jeg kunne prøvd hjernen ifra, noen som vet hvor den sitter? Noen som har vært borti samme problemet? Er takknemlig for all hjelp jeg kan få
Alpejohn Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Hjernen sitter i boksen under høyre klimafilter En annen ting en kan prøve er og koble fra strømmen på bilen en stund, dette kan i noen tilfeller hjelpe. Har du lest av feilkoder på ABS også? En gåen abs sensor kan rote det til for girkassa.
ælgen Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 har prøvd å koblet av strømmen ved flere anledninger. Er en gåen absføler høyre bak, men den har vært sånn lenge. Girkassa ble plutselig verre etter olje og filterbytte :/
Alpejohn Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Er vel mulig at det har løsnet noe dritt og lagt seg mellom ventilene eller noe. Hvor langt hadde den gått første gang olja ble bytta?
ælgen Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Skrevet Juni 10, 2013 Har ikkje vært byttet før såvidt jeg vet.. Bilen har gått 275 000
Otis Skrevet Juni 10, 2013 Skrevet Juni 10, 2013 Da er det vel enten dårlig olje eller noe feil i kassen. Kan såklart være noe med styringen, men det er jo gjetting da du ikke har tatt diagnose.
Alpejohn Skrevet Juni 10, 2013 Skrevet Juni 10, 2013 Da kan det vel være stor sansynelighet at gammel dritt har løsna og lagt seg i ventilblokka.. Når oljen blir gammel fordamper rensenmiddelet, og dritten klaker seg i rør og kanaler, når du får ny olje med rensemiddel vil dette begynde og løse opp dritten igjen som da kan legge seg rundt om i ventiler og slikt.. Kan selvsagt ikke si det sikkert men..
Alpejohn Skrevet Juni 10, 2013 Skrevet Juni 10, 2013 Hvor står det at det er på motoren? Har hadt litt problemer med girkassen på min 97 e39 523 touring. Tiptronic kasse. Har vært problem men at den virker som at den holder igjen bilen en del og at den girer seg ned ett gir for mye på kickdown i rundt 80km/t (girer seg ned så den bremser på giret). Må også slippe gassen for at den skulle gire seg opp igjen ( låg på turtallssperra helt til jeg slapp gassen). har nå byttet olje og filter på girkassa, med det resultat at jeg må tvangsgire den hele veien opp.. Girer mye finere enn den gjorde, og det er kun oppover på gira. oljeskift ble gjort på verksted. De kom heller ikkje innpå med diagnose verktøy. Noe som jeg da mener kan skyldes defekt girkassehjerne? Har en bil jeg kunne prøvd hjernen ifra, noen som vet hvor den sitter? Noen som har vært borti samme problemet? Er takknemlig for all hjelp jeg kan få Jeg er kanskje blind, men finner bare ting som angår girkasse Edit: Vis du tenkte på det jeg skrev om ventiler og slikt, så mente jeg ventiler/solonoider i girkassa, i ventilblokka eller hva dem kaller det..
Otis Skrevet Juni 10, 2013 Skrevet Juni 10, 2013 Jeg tenkte tydeligvis på noe helt annet på det andre innlegget hans under ditt igjen, om at olje ikke hadde vært skiftet. Beklager den.
ælgen Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Har ingen dokumentasjon på at oljen på kassen har vært skiftet før den ble byttet no.. har prøvd å tatt diagnose på den, men fikk ikkje kontakt med styreenheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå