eskrace Skrevet Juni 9, 2013 Share Skrevet Juni 9, 2013 Håper jeg kan få svar på dette for har begynt å klø meg hårløs på min 99mod 530D Problem 1: Nå har jeg skifta til Delight lykter med halo-ringer u/xenon ifra originale med xenon nærlys,og bortsett fra tull med selve ringene som skulle kobles enkelt og greit inn på park,funket lyset fint. Nivåreguleringa funket fint også. Nå,for ikke så mange mnd siden,begynte lysa å leve ett eget liv. Fant ut etter vinteren at det rant vann inn ovenifra a-stolpa og hadde selvfølgelig tatt med seg lcm-boksen i slengen,så fikk meg en "ny" ifra koed,ergo en bruktbil... Så spm er...Må jeg få slettet gammel VIN og lagt inn ny med kun BMW Diagnose 4.0 eller finnes det en annen løsning? Problem 2 : Har akkurat skifta hjullager,div stag,dempere og komplett bremser bak(ifra koed) og alt skulle bli stas...MEN så begynte abs-lampa og anti-spinn lampa å lyse,cruise-controllen slutta å funke,speedometeret og forbruksnåla pulserte og når bilen er kald slår abs-bremsen ut i lav fart selvfølgelig,og diagnosen(fra min Bavarian Technic Diagnostic tool) sa feil på abs-føler høyre bak. Kjøpte ny(også ifra koed),pussa reint og leste her at lampene skulle slutte å lyse etter noen hundre meter om så...men nei...har prøvd å slette feilkoden flere ganger,men den dukker opp igjen etter to meter med kjøring. Speedometeret og forbruksnåla sluttet å pulsere og steptronicen funket igjen etter byttet,men lampene lyser fortsatt og cruise-controllen vil ikke reagere. Hva nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 1. Mener man skal kunne bruke BMW scanner 1.4.0 2. Defekt krans på hjullager eller ABS hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskrace Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 hjertelig takk for svar,otis så det vil si at skal jeg sjekke om det er defekt krans,så må jeg ha bilen på dyno? Bmw sin scanner finner vel ut om det er abs-hjernen som er defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Nei, ikke egentlig. Du kan nok kanskje se om kransen er ødelagt selv ved å se etter sprekk i kransen. Dog er det jo ikke sikkert at du klarer å se sprekken, men jeg vil tro det. BMW scanner vil nok ikke kunne fortelle deg at det er ABS hjernen som er defekt, men siden du hele tiden får beskjed om at det er akkurat den som er defekt og lyset nå ikke lyser, men ikke alt er OK, så høres det som ut ABS hjerne feil. Men det er blir sagt på forumet, at man på ingen måte skal bruke uoriginale ABS sensorer, da de er shit. Det er jo en kjent svakhet at ABS hjerner på pre-facelift går i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskrace Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 Ok,ja,har vært litt skeptisk til kvaliteten på det uoriginale koed leverer for har hørt litt av verdt,men det er jo noen prishopp på delene desverre,så tok da en sjans å kjøpte derfra,men igjen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Du kan bruke bmw scanner 1.4.0 til og forandre km og vin i lcm ja. Om du hadde hatt INPA kunne du sjekket livedata på sensorene og sett om den bak ga noe unormalt signal i forhold til de andre når du kjører rett frem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskrace Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 ja,jeg får bare live data ifra motoren med det diagnose-programmet jeg har selv,så i skrivende stund leter jeg etter muligheter i nærområdet ser du har lista en ifra hønefoss,så vurderer å ta kontakt der hvis jeg ikke finner noe nærmere siden jeg må få plotta inn nytt VIN-nr så jeg får igjen noe nærlys også men hjertelig takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå