Jump to content

320D E46 byttet turbo, nå lader den senere..


Recommended Posts

Posted

Kjøpte "ny" bil for 3 uker siden, 4 dager etterpå røk turboen.

Bilen hadde gått 156k da jeg kjøpte den, har hørt fra mange at turboen skal byttes på 150k.

Leste litt på nettet, der står det at den ryker fra 120k til 170k Garantert?

Har nå fått byttet turbo til en ny en, fikk bilen tilbake idag fra verkstedet, men syns den går dårligere nå. Har kappet av bakerste lyddemperen å satt på et rør ut bare, hørte turboen Godt da :)

Men nå er det ikke antydning til å høre turboen fra eksosen..

Den bråker mer nå, men turboen hørs ikke.

Hva kan det være?

Spørte de om det var helt lik turbo og de svarte ja, at den ikke var orginal men lik.

Før var det fullt trykk på 2-2.500rpm, nå er det 3-3.500rpm..

Får ikke opp noen feilkoder heller.

Verkstedet mener også at jeg må betale for alt selv, siden jeg har satt på "større eksos" som gjorde at turboen røk :S

Posted

Høres veldig rart ut hele greia.

Ingen turboer skal skiftes på noen som helst slags kilometer.

Jeg vil tro at du har hatt tett veivhusventilasjon og ødelagt turboen på den måten eller at bladene i turbo har knekt eller.no

Ellers kan ikke turboen gå i stykker. Så vidt jeg vet da.

Kapping av eksos på bakerste potte vil ikke påvirke turboen i det hele tatt.

Åpenbart er det noe som trengs mer feilsøking på, da den skal levere bra trykk fra rundt 2000 omdr.

Hvilket verksted er dette da?

Posted
Høres veldig rart ut hele greia.

Ingen turboer skal skiftes på noen som helst slags kilometer.

Jeg vil tro at du har hatt tett veivhusventilasjon og ødelagt turboen på den måten eller at bladene i turbo har knekt eller.no

Ellers kan ikke turboen gå i stykker. Så vidt jeg vet da.

Kapping av eksos på bakerste potte vil ikke påvirke turboen i det hele tatt.

Åpenbart er det noe som trengs mer feilsøking på, da den skal levere bra trykk fra rundt 2000 omdr.

Hvilket verksted er dette da?

Står veldig mye om turbobytte på 320D hvis du søker.

Volvo i halden, jensen & scheele :)

Posted

Jo, takk. Det står mye om det ja, men som oftest bunner problemene ut i noe helt annet.

Det er ekstremt sjeldent at turboen i seg selv går i stykker så lenge motoren ellers er i orden.

Posted

Hva bør jeg sjekke a?

Hvor mye lader den orginalt? Er en 150hk :)

Må jeg sette på en turbotrykksmåler?

Hvor er det lettest å koble den? noen nippel ut fra innsuget?

  • 2 weeks later...
Posted

Viste seg at de hadde byttet til en uorginal dritt turbo.. Så de sendte bilen til brennes auto å byttet til orginal turbo, nå går den bra igjen :)

Men noen som vet hvor jeg kan koble turbotrykksmåleren enklest?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...