Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg

Anbefalte innlegg

Godt å våkne til så masse fine tilbakemeldinger! :grin:

Har ingen ladere i bilen enda, men det ser ut som det blir 300A dynamo fra Excessive Amperage til våren.

Og da burde batterie(ne) holde seg fullt hele tiden. Har bare ett batteri i dag, oppgraderer dynamo før jeg evt setter inn flere hvis jeg må.

Av kilde bruker jeg kun WiMP Hifi som musikkbibliotek. Der varierer kvaliteten kun mellom cd-studio :smile:

Anbefaler ALLE som liker musikk til å bytte ut Spotify med dette. En helt annen verden med lyd, bl.a. 50% mer dynamikk. Hører forskjell selv på telefon-høyttalerne, og det dobler omtrent "verdien" på enhver bilstereo. Høres ihvertfall ut som det er vesentlig dyrere, og gjør monn mer enn et nytt frontsett eller en ny forsterker vil. Fra OGG 320kbps - lossless 1.5mbps sier vel alt :smile:

Hadde helt glemt av WIMP jeg :D Har windows phone, og der er spotify appen så bortinatta elending at det er helt fryktelig. Det må prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se meg etter ny dynamo jeg også. Har kun original, og den lever nok på høygir. Da jeg har 3stk Odyssey pc1700 i bilen. Men vil ha lader også tror jeg da bilen brukes altfor lite, og om den skal stå å spille lenge uten tenning eller lignende. Men sliter med å bestemme meg for lader. Venter på at de Nautiluz har i X5n skal komme ut for salg så jeg får sett på de, men gi en lyd om du vet om noen bra ladere.

Er det så stor forskjell fra spotify til Wimp hifi altså? Hmm, må jeg sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å våkne til så masse fine tilbakemeldinger! :grin:

Har ingen ladere i bilen enda, men det ser ut som det blir 300A dynamo fra Excessive Amperage til våren.

Og da burde batterie(ne) holde seg fullt hele tiden. Har bare ett batteri i dag, oppgraderer dynamo før jeg evt setter inn flere hvis jeg må.

si ifra om pris og om det blir mye festejusteringer, når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wimp Hifi koster 199,- mnd. Og det er verdt pengene i aller høyeste grad. Bra musikkutvalg, som stadig vokser, men de har MYE av alle sjangre. Får vel prøvd det gratis i en måned, men det tar nok litt lenger tid å venne seg til. Jeg bare begynte å bruke det pga lydkvaliteten, har jo spotify gratis gjennom Netcom. Men Spotify er blitt glemt totalt siste ukene. Har ikke noe bruk for det lenger etter jeg begynte å føle meg komfortabel med wimp. Men mange som sliter med å venne seg til noe nytt, så ta den tiden det trenger - det er verdt det :)

Ang dynamo, så kommer jeg til å sende inn en original dynamo til Excessive Amperage. Så bygger han den om slik jeg vil ha den, jeg betaler og får den i retur. Fra Mechmann kunne man kun få universal, da ingen av dem hadde ferdige hus som ville passe. EA nevnte i overkant av 300USD, altså si det blir 3000,- med frakt om moms. Toll er det ikke på elektronikk, dog tollgebyr på 250,- hvis de likevel åpner pakka for å finne ut at den inneholder elektronikk.

Ang batterier så spørs dette på bruken. De fleste som hører på moderate volum til vanlig men skrur opp innimellom, holder det å oppgradere batteri-banken. Jeg, i mitt tilfelle som liker full guffe nesten hele tiden, tapper nå batteriet mitt for strøm mens jeg kjører til tider.. Hadde jeg hatt flere batterier hadde jeg ikke merket noe til det med mindre jeg tappet alle batteriene, men da ville jeg kanskje stoppet bilen med halvfulle batterier. Med andre ord, det hjelper ikke med flere batterier hvis man ikke har dynamo som klarer å lade en så stor batteribank SAMTIDIG som man hører på musikk. Ergo må jeg ha en vesentlig større dynamo før det er noen vits å montere flere batterier. Også har jeg litt lyst til å holde meg i klassen i dB Drag hvor det kun er lov med ett, da det er morsomt å se hva man får til med kun ett batteri - som da vil være stappfullt for strøm til enhver tid :) Men derfor er det også viktig at jeg skaffer meg en kraftig lader til show-off på treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kun prosessor, også skal jeg ha en headunit i tillegg. Mye billigere og minst like bra :) 

Man har jo splitte kablene, men det optimale er jo å ha 6stk utganger på spilleren. Er jo en grunn til at det er 6 innganger :) Så headuniten jeg skal ha har 6stk 4V utganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kun prosessor, også skal jeg ha en headunit i tillegg. Mye billigere og minst like bra :)

Man har jo splitte kablene, men det optimale er jo å ha 6stk utganger på spilleren. Er jo en grunn til at det er 6 innganger :) Så headuniten jeg skal ha har 6stk 4V utganger.

Okey:) Blir gøy å følge med nå. Blir nok en bra løsning. Er så usikker jeg, har jo den DEX-P99RS spilleren som var planen å bruke, men syntes det blir litt overkill med en sånn foran 6to8 så tror jeg bare legger den vekk å bruker den DEH-80PRS jeg har i en annen bil fra før av også 6to8. Men tenker tanken om heller å droppe headunit fullstendig å montere ipad isteden og kjøre 6to8 med display og sp-dif. Vanskelig å velge.

Du har ikke vurdert å skaffe deg en headunit med Optisk utgang da og Sp-dif kort i 6to8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 99prs blir kanskje litt klysete å ha sammen med 6to8 ja. Får jo ikke brukt en eneste del av den for det den er verdt. Er jo kun DACen som blir brukt :P

Joda, slikt frister jo alltid. Men det koster mye, og det er ingen vits slik oppsettet mitt er i dag. Men jeg bygger jo ting nærmere og nærmere et SQ-bygg med tanke på plasseringer, prosessor osv. Og da den dagen kommer, at jeg bestemmer meg for å bygge for ren SQ så kommer slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...