Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Ja tenkte litt på noe med carbon-folie da, har jo det på listene. Men siden det er ujevnt på innsiden av hullet i dashbordet til instrumenthuset (pga vinylen som er trukket inn der) så skulle jeg enten brukt noe tykkere som gjemmer kantene fra vinylen, eller noe som blir mer som et deksel. Dårlig bilde jeg la ut. Men skulle hatt en ramme rundt hele instrumenthuset, og da kunne jeg kledd den i skinn eller karbon. Dog vanskelig å lage et tre-deksel som passer bra rundt hele. Like vanskelig hadde det vært å få laget noe i stål, ellers har jeg mulighet til det på jobb.

 

Kanskje lage noe av stål fra bunnen ved spilleren og opp, og inn knekken til instrumenthuset. Også bare trekke blå filt eller noe opp kantene på hver side av instrumenthuset, og sette inn instrumenthus med glass (for å slippe de stygge kantene jeg har nå). Bare å komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selv gått for karbon slik du har på listene for å få en 'rød tråd' i bilen. Ser for meg en tynn finerplate som bare er bøyd til i sprekken hvis du lager noen klosser så du får limt den fast eller festet den på en annen måte. Også bare foliere den med karbon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok selv prøvd å formet det til med støpeplast tror jeg. Også trekt det med samme skinn som på dash. Bør vel være det letteste det vel? Lag det som ett deksel, så du får skjøter og sånn på baksiden da,så det ser pent ut. Bare ett forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett nei. Blir nok ikke så lett å trekke det heller uten at det skal se klompette ut. Nesten så det kanskje hadde sett finere ut trekt det inni d er i en annen farge. F,eks blå alcantara? Men kan jo bli litt mye det også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett nei. Blør nok ikke så lett å trekke det heller uten at det skal se klompette ut. Nesten så det kanskje hadde sett finere ut trekt det inni d er i en annen farge. F,eks blå alcantara? Men kan jo bli litt mye det også kanskje.

Akkurat det har jeg også tenkt på! Problemet da blir at det fortsatt er litt glippe på toppen og rundt, og at jeg må ha noe annet nederst på utsiden mot spilleren, hvis du skjønner. hehe. Men liker forslaget, må prøve å finne en løsning på noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greieste er vell å legge en stiv tape eller tynn papp rundt speedometeret når det er ute, så støper du rundt det og fyller opp rundt med glassfibersparkel til det passer. Så lakke det i svart halvblank fra jula, den stemmer så og si 95% med bmw sin originale nyanse i plastikk. Bruker du skai får du jo en dobbelfals, som kanskje blir litt mye.

 

men tenker du ei ramme som du trer "utenpå" rundt falsen, eller ei som bare går "inni" dashen fremfor speedoen på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dårlig med fremgang desverre, av økonomiske årsaker. Skal i gang med å bygge ny kasse, men først må jeg få tjent litt på bygging til andre så jeg har råd til å bygge til meg selv :)

 

Ble stoppa i kontroll for ei uke siden, og fikk mangellapp på et baklys. Dette får jeg ikke bytta før den gamle kassa er ute. Fikk egentlig frist til i helga, men nå ble jeg stoppet IGJEN i dag, i teknisk. Så ny mangellapp på det baklyset, pluss at senkesettet må godkjennes i vognkort. Blir godt å få gjort det, siden det selvfølgelig har vært planen hele tiden. Fint med et spark bak i blant ;) Så en av dagene forsvinner ihvertfall kassa så jeg får bytta lyspærer. Noen som har anbefalinger til f.eks LED-pærer med LANG levetid?

Spørs om jeg tester hjulbrønnskasse med det samme. Snekre over ei plate over brønnen, og montere det ene elementet bare. 100 liters lukka kasse og 2ohms drift burde jo låte meget bra med Gladen subb og DD-forsterker, selvom lyden ville blitt hakket penere med en analog forsterker. Men må jo ha litt effekt å guffe på med, og DDen spiller jaggu pent til å være digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Selger mine 2stk Gladen SQL 15 Extreme.

 

Fungerer perfekt, selges til fordel for andre ting som må testes, ellers kunne jeg ikke vært mer fornøyd. For en lydkvalitet! Også så lettdrevne, her trenger du ikke kraftige saken av en forsterker for å få masse lyd. Singel 2ohm.

 

Selges for 2900,-/stk eller 5500kr for begge. For 6500kr får du med en PWK-kasse (75x46x46cm) til et av elementene, samt designet slik at du evt kan bygge den andre selv. Eller et gratis design av meg som vil få disse til å låte akkurat slik dem skal, i din bil.

 

Løp og kjøp, første mann til mølla-prinsippet som gjelder denne gangen. Befinner seg ved Gjøvik/Biri.

 

http://gladen.com/subwoofer.html
www.facebook.com/julianslydogfoto

 

post-55484-0-98230600-1395407853_thumb.j

post-55484-0-19323100-1395407861_thumb.j

 

med vennlig hilsen
Julian Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe over seg spennende, men noe som blir enklere å få til ei "optimal" kasse til, uten å nedgradere, og som ser enda litt kulere ut. Har hatt noe lignende tidligere, men ikke akkurat det samme. Kommer tilbake på det når disse er solgt :)
Kommer forresten to 10" mellomtoner til rett over helga, disse skal i kickpanelene. Samme som jeg har i dashen. Planen om midbass utgikk, ihvertfall midlertidig. Men det blir jo midbass med VO 10" i kickpanelene, og i tillegg blir det jo dobbelt så mye mellomtone - det MÅ jo bli gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...