Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tidligere kjøpt meg en 520D 2002, men turbo er skiftet på denne, så lurer på om den er skikkelig stilt inn.. Fikk her tidligere prøve en nøyaktig samme bil, men gikk bedre.. Så noen som har utstyr til å måle den i Bergensområdet?

Skrevet

Det er jo svært sannsynlig at det er noe annet feil med din bil, eller at den andre var justert på.

Skrevet
Det er jo svært sannsynlig at det er noe annet feil med din bil, eller at den andre var justert på.

Nå vet jeg ikke hva han hadde gjort.. Men i og med at tidligere eier skiftet turbo, så må vell den justeres?

Skrevet

Skal ikke være noe justering på turbo ved skifte.

Mulig at du har feil med feks LMM eller innsuget er pottetett?

Skrevet
Skal ikke være noe justering på turbo ved skifte.

Mulig at du har feil med feks LMM eller innsuget er pottetett?

Ok, så inn suget kan være tett? Hvor ligger dette innsuget? Hva er da LMM? Setter pris på hjelp, er ikke den beste når det gjelder det tekniske ;)

Skrevet
min også går som søppel, 2001mod 520d :P

Vurderer virkelig chip på denne bilen :lol:

får vell rundt 160 hk med en chip? 8)

Skrevet

En OK 520d med 136hk går nesten helt nøyaktig like godt/dårlig som en 523i eller en 520i facelift. Det er under forutsetning at de bensinbilene har automat og de holder flatt jern.

Dette er kurant som sammenligningsgrunnlag.

Ellers tetter innsuget seg veldig på disse med forsiktig kjøring pga EGR.

Så når jeg kjøpte min da var den veldig dau på alt over 3000 omdr. Blendet EGR og kjørte bilen hardt i 2 uker når den var driftsvarm, så ble den gradvis bedre.

Skifte dieselpumpa/justere dieselpumpa vil også sørge for mer HK, da pumpa/kjedet kommer i ulage sakte, men sikkert visstnok over tid.

LMM kan være defekt, og er en gjenganger på 520d. Vises som defekt etter en korrekt diagnose fortrinnsvis med DIS under kjøring.

Ellers kan en dyse være nok at den går dårligere, eller hoveddysa også, den betyr mest.

Får ingen motorlampe for noen av disse feilene, men de påvirker ytelsen veldig merkbart.

Skrevet

Tett veivhusventilasjon eller?

Men svart røyk er det gåen turbo da?

Trodde det var mer grå/blå røyk det?

Om det da ikke er en vakumslange som er ødelagt og den får for mye diesel om det går an da?

Skrevet
En OK 520d med 136hk går nesten helt nøyaktig like godt/dårlig som en 523i eller en 520i facelift. Det er under forutsetning at de bensinbilene har automat og de holder flatt jern.

Dette er kurant som sammenligningsgrunnlag.

Det er ett dårlig sammenligningsgrunnlag, all den tid det er feil.

En 523 og 520 2.2 vil være kjappere, og forskjellen blir større jo høyere hastighet.

Da blir sammenligningen med 520 2.0 150hk med manuell mer rettferdig.

Skrevet
Tett veivhusventilasjon eller?

Men svart røyk er det gåen turbo da?

Trodde det var mer grå/blå røyk det?

Om det da ikke er en vakumslange som er ødelagt og den får for mye diesel om det går an da?

Sikkert nokk, men ja, kan stemme den va meir grå blå..

Den svarte røyken var vel kansje sinnet mitt:p

Bilen har gått dårlig ei stund, så mest sannsynelig turboen, er vel ikke så uvanelig på desse?

må vel til og skifte veivhusventilasjon samtidig ja, for å være på den sikre siden:p

Hvordan veit jeg det er veivhusventilasjonen som er synderen?

Sorry vist jeg forstyrrer tråden forresten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...