Clevion Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 Nevnte sikkert tidligere, men jeg klaska inn 2.6 foran og 3.0 bak, sporer null og nada, sitter som klister selv i høljregn
John Kr Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Clevion skrev: Nevnte sikkert tidligere, men jeg klaska inn 2.6 foran og 3.0 bak, sporer null og nada, sitter som klister selv i høljregn Ok, men er det ikke slik at det skal være mest luft fremme når bilen er normalt lastet, har du en Touring og kjører med full last så kan det vel være slik som du beskriver. Eller tar jeg feil?
Clevion Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 John Kr skrev: Clevion skrev: Nevnte sikkert tidligere, men jeg klaska inn 2.6 foran og 3.0 bak, sporer null og nada, sitter som klister selv i høljregn Ok, men er det ikke slik at det skal være mest luft fremme når bilen er normalt lastet, har du en Touring og kjører med full last så kan det vel være slik som du beskriver. Eller tar jeg feil? I følge det luftrykk og dekk dimensjonskartet som står i døra mi, så er det mer luft bak enn framme
John Kr Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Har sjekket litt med dekkdimensjon 245/45/18, oppfatter at bilen skal ha følgende trykk ved "norske" hastigheter. Øker du hastigheten så kan/skal du også øke trykket også. F 2,4/35 B 2,6/38 , denne verdien kan variere fra dekkmerke til dekkmerke. Har samtidlig snakket med en kamerat / dekkleverandør, han sier at de fyller 2,5/36 fremme og bak på denne dimensjonen, han mener man ikke bør gå vesentlig øver denne verdien. Jeg har nå F 2,5/36 B 2,6/38, så får vi prøve.
Reef89 Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Tar opp igjen denne tråden. Jeg har 245/35 19" foran og 275/30 19" og skiltet i døren sier: 2.2 foran og 2.3 bak, er ikke det litt lite for 19" lavprofil? hva bør jeg egentlig ha? det sporer ikke med det oppgitte trykk, men vil ikke slite unødvendig.
John Kr Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 http://www.puretyre.co.uk/bmw-tyre-pressures/ Bare et tips, se her..., men jeg bruker alltid å ha i 5% mere en alle tabeller sier. Alle mine dekk er slitt blitt gjevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå