Gå til innhold

Spørreundersøkelse:


Turbo-HF
 Share

Anbefalte innlegg

For min del er det at disse "småtreffene" til BMWCCN stort sett er på ukedager. Og ofte da de først har treff i helgene kræsjer det med andre aktuelle treff som virker mer interessante, rett og slett :) Nå skal det sies at jeg har vært på noen BMWCCN treff tidligere også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Kny her.

Men har et par innspill selv selvfølelig :P

BMWCCN har jo riktig holdning og vil nå ut til folket, men den største delen av BMW miljøet (sett i mine øyne)

er folk i 20-30 årene med "mote riktige" biler som rett og slett ikke får samme oppmerksomhet på et CCN treff som f.eks GS sitt treff i Bud.

Jeg ser på BMWCCN som en litt "gammal manns klubb" med originale biler og faller litt utenfor det jeg personlig ønsker å delta i akkurat nå.

PS, jeg er medlem i BMWCCN :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Kny her.

Men har et par innspill selv selvfølelig :P

BMWCCN har jo riktig holdning og vil nå ut til folket, men den største delen av BMW miljøet (sett i mine øyne)

er folk i 20-30 årene med "mote riktige" biler som rett og slett ikke får samme oppmerksomhet på et CCN treff som f.eks GS sitt treff i Bud.

Jeg ser på BMWCCN som en litt "gammal manns klubb" med originale biler og faller litt utenfor det jeg personlig ønsker å delta i akkurat nå.

PS, jeg er medlem i BMWCCN :P

Godt formulert, Glenn, og "gubbestempel"-tendensen er jo det vi ikke vil ha, heller! BMW er estetikk, eleganse, stil, kvalitet og kjøreegenskaper, uansett, og alt som er gjennomført og klasse er velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen, subjektive del, så er det det sosiale, gode miljøet, samholdet, arrangementene / opplegget, tilbud, rabatter og avtaler, så klart, som trekker, men primært er det mest gleden over å dele BMW med andre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før, det er blitt en mer gammelmans klubb. Som på treffet på rudskogen, mange oppi åra og at drifting bare er 30 min på slutten av dagen. Det er morsomt å se på banekjøring, men ikke i flere timer i strekk. Og at det koster 500,- hos bmwccn og hos E30meet halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det inntrykket i midt-norge som du beskriver ahj. Da vi (CCN avd Møre og Romsdal) arrangerte treff på Frøya-banen sammen med CCN avd Trøndelag, så var det alt fra 18åringer der, til 60 åringer. Vi hadde også delt opp banekjøring med sporvalg og alternativt, men etterhvert så miksa vi om litt da det var flest som ville kjøre alternativt (eller drifting om man vil). Familiekjøring hadde vi også.

Det er vel ingen tvil om at mengden i 2013 har mere interesse for å lage dekkrøyk og ligge bredt mot å kjøre spor. Men, inntrykket mitt fra Frøya-treffet var at de som hadde kjørt mest sporvalg tidligere fant ut at drifting var morsomt, og de som hadde kjørt mest drifting fikk øynene opp for sporvalg.:)

Det koster 500kr ja, men det gir jo også en del fordeler. Man stiller ut gratis på CCN sine treff, og man er forsikret på et vis (usikker på hvordan) når man er på banen om jeg har forstått det riktig.

Det at CCN har mistet medlemsmasse har kanskje litt med både kontigent og andre ting å gjøre, uten at vi skal gå dypt inn i det. Nå er det nytt blod de fleste plasser, og klubben er på vei opp på mange måter.

I det store og hele så trenger kanskje CCN mere innspill fra folk som møter opp på treff. Få tilbakemeldinger på hva de ønsker, hva som kunne vært gjort annerledes, hva som var bra etc etc.

E30meet som mange nevner er jo i mine øyne ikke noen konkurent til CCN, men et alternativ for et enda STØRRE BMW-miljø i Norge. Jeg synes de har gjort en god jobb, og har ikke noe problem med å si det, selv om jeg er styremedlem i CCN (avd Møre og Romsdal). E30meet arrangerer jo et stort treff som foreløpig er en gang i året, og kanskje samler folk fra flere deler av landet. CCN har flere underklubber som er delt opp i bl.a fylker og plasser, der det er litt mere fokus på medlemmer i nærområdet, og er et alternativ til et mere intimt miljø, men som samtidig også arrangerer større treff for å samle flere landsdeler.

Håper i alle fall at flere får opp øynene for CCN fremover, og at de igjen kan vokse til det vi en gang var.! :)

EDIT: Endret grunnet skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg ser det Jørgen Lie. Jeg håper også at ccn tar seg opp igjen, men med de avtalene E30meet har ordnet begynner det for meg å minske med argumenter for å betale videre. Men jeg fortsetter å gjøre det og kommer sikkert til å gjøre det videre for å opprett holde klubben. Fortsett å utvikle ccn landsdekkende og gjøre det mer ungdommelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....klubben er jo avhengig av ildsjeler, og at frivillige bidrar til dette. Om ikke disse personene gjør jobben så går det jo en vei, nedover. At man kun skal basere et klubbmedlemskap på kontigentsum og rabattavtaler blir litt for meg litt feil. Jeg er medlem i både CCN og E30meet, men ikke pga rabatter. Rett og slett pga felleskap:)

E30meet har helt klart gode rabattavtaler, men om du f.eks møter opp på 2 CCN-treff i året, så har du allerede spart inn en god del av kontigentet, og om du i tillegg kjøper noe gjennom en rabattavtale så er summen spart inn før du vet ordet av det:)

Ja, vi jobber stadig med utvikle og forbedre CCN, og det tror jeg er landsdekkende, og ikke bare i midt-norge det gjelder :) Ungdommelig, ja, men jeg synes vi heller skal tilrettelegge slik at det er like trivelig å komme med en driftspec`a E36 som med en gammel 2002 eller E9, gammel som ung :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da går det riktig vei. Men apropo treff, synes at oss med nyere enn 2000 skal ha mulighet for å vinne en pokal. Hvis du ikke har en strøken E30, E21 osv så er dine sjanger til å vinne noe som helst lav. Jeg stilte til utstilling på vårmønstringen på Valle, på rudskogen og skal gjøre det på E30meet. Jeg har foreløpig ikke vunnet noe Men tipper at jeg ikke vinner noe, siden jeg ikke har bil av den rette årgangen. Og dere var det få med biler nyere enn ca 2000 som vant noe.

Dette er ikke kritikk, men en overveielse som dere må ta innad i klubben. Det jeg sier er at vi med nyeste årgang bmw skal vinne noe, samme som de med de gode gammel klassikerne. Da ref. deg selv Jørgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som jeg kan bringe videre! Vi i Møre og Romsdal har i alle fall hatt kategorier som tar med alt fra gamle veteraner til nybiler. Hadde både modifiserte og orginale fra 00-10 og modifiserte og orginale 10-->til i dag:)

Konstruktiv kritikk er kjempeflott. Det er akkurat slike ting vi må få høre, slik at vi på best mulig måte får tilfredstilt våre medlemmer og de som kommer på våre treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo en fin tråd, takk, gutter, både Andre og Jørgen! :)) Meningen at fellesskapet blir hørt og at alle får glede og utbytte av klubbens initiativer og opplegg. Derfor viktig at man lytter og gir uttrykk for innspill og sier sine egne meninger, så klubben favner flest mulig av alle grupperinger, selv om det er ulaseggjørlig å bli likt av alle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå treffet på Lillehammer var bra. Litt lite oppmøte både fra classic og nyere biler, men det blir bare litt mer hyggelig og møte de entusiastene som kommer.

Jeg har vært på litt store treff i Nederland og det er ikke helt enkelt å få med seg alt på en dag når det er 4-500 biler på ett treff. Men jeg får det jeg ønsker ut av ett slikt treff også, og det er å se endel av de bilene jeg ønsker å se. Nå er jo jeg litt E21 mann og vil gjerne se det som er av dem. Men samtidig er det mange andre biler som er flotte og fint at dukker opp på treff. Helt ærlig, så er jeg ikke så opptatt av alle de nye BMWne som kommer, da det blir seendes ganske likt ut. Men for all del. Det er noen som skiller seg ut.

Bilen jeg syntes var finest på Lillehammer, var en E30 318i. Om noen hadde giddet å krype under den bilen, så hadde de sett hvordan BMW laget det for 23 år siden. Og kunne lest litt på klistremerkene som var på forskjellig deler der. Nå er ikke det en "classic/veteran" ennå, men det er en bil som han kommer til å ta vare på. Jeg synes det er topp at en ung gutt satser på en NY e30 4 dørs bil. Og at han viser slik entusiasme for bilen sin. Han fortalte at han allerede har fått oppleve oppmerksomheten han får når han er ute å kjører med den.

God tur videre med E30`n din. Du har en flott bil og mange fine mil i den fremover.

Og når det gjelder E30 meet. Jeg kal prøve å komme meg dit, men ikke for å se på biler som kjører rundt i ring, (uten lyd pga dumme regler) men for å treffe noen av de folkene som er bak bilene og ha det hyggelig. Nå har det på de to siste treffa jeg har vært på (lillehammer og BMW dagene) vært en hyggelig helg, selv om jeg har kjørt hjem på kvelden. Om jeg kommer meg på E30 meet, så tar jeg med telt og litt frostveske og blir der ett par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...