Fredrik Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Jeg melder meg inn i diskusjonen litt fra sidelinjen. Såvidt jeg har fått med meg etter å ha vært her inne siden 2003 og i BMWCCN´s forum siden 2000 har oppmøtene på treff i Oslo (vårtreffet på Frognerseteren unntatt) nesten alltid vært dårligere enn befolkniningsgrunnlaget og antall BMW´er skulle tilsi. Jeg tror ikke at årsaken nødvendigvis er klubbens tilbud til medlemmene, men derimot konkurranse fra et utall andre fritidstilbud. God bilkultur med hyggelige treff med et godt stabilt oppmøte bygges opp over tid. Folk inviterer venner, familie og bekjente med på treff og det er ingen tvil om at den sosiale delen er viktigst for mange selv om bilene selvfølgelig er selve grunnlaget for treffene. Spørsmålet er derfor mer hvor viktig bilkultur er for folk fra Oslo? Er bilen en sentral del av deres måte å omgås andre mennesker i en sosial kontekst... nok til at de også vil bruke fritiden på aktiviteter der bilen er i fokus? Mye kan tyde på at storbyer og det å ha en praktisk interesse for biler etterhvert tildels har blitt en uforenlig størrelse. Folk mangler et sted å skru og det er få steder å kjøre bilen skikkelig uten å risikere lappen. Det er vanskelig å vokse opp i Oslo og samtidig ha en bilinteresse som kan dyrkes og pleies godt nok til at den blir en viktig del av ditt sosiale liv. På mange måter er dette et paradoks iom. at bilen også gir deg muligheten for å komme ut av Oslo, men dette er ikke nødvendigvis viktig for unge mennesker fra Oslo i 2013. Jeg bare tenker høyt nå og jeg kan derfor ta helt feil, men noen av disse spørsmålene blir iallefall belyst i denne diskusjonen... viewtopic.php?f=9&t=243753 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik O Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Får slenge meg på jeg også, det er som Fredrik sier her at i forhold til befolkning og tetthet, burde oppmøte på treff i regionen være høy. Nå prøver vi jo og få til et variert program i løpet av året, slik at de fleste medlemmene skulle finne noe som kunne friste. Vi har jo sosiale treff, kjøreturer og autoslalom som en del av våre arrangementer, men det kan se ut som vi kanskje skulle prøve noe nytt? Vi håper jo at holdningen om "gammelmannsstempelet" blir visket ut etterhvert, vi ønsker alle medlemmer velkomne, men det er kanskje litt dørstokkmila som er gjeldende også her ? Jeg kan vel si at 99% av alle som er på treffene er hyggelige og imøtekommende, og en eller annen sleivkommentar om en bil må kunne tolereres. Hvis ungdommen snur på det, så er det jo akkurat det samme som blir sagt begge veier, ungdommen kaller det kjedlige gubbebiler/ orginalbiler, mens orginalpolitiet kaller det vandalisme. Vi har alle forskjellig smak og preferanse på bil, og den kan endre seg stort på noen år. Vil nok tro at de fleste som i dag sverger til orginalbil, har hatt noen feite BBS hjul og en spoiler eller to i yngre dager også. Når det gjelder treff så er det jo selvfølgelig et budsjett som må overholdes, vi kunne sikkert gjort flere ting anneledes, men uten noe særlig respons fra medlemmene er det veldig vanskelig å vite hva dere ønsker. Så derfor ønsker vi innspill/ ros og ris osv. med tanke på fremtiden og hvilken retning vi skal prøve å stake ut! Hva forventer medlemmene og få tilbake av medlemskapet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Mange har vel tid til ett sted mellom 2-5 treff i året, når tilbudet er så stort som nå havner for min del BMWCCN sist i rekken gitt.. Det beste treffet jeg har vært på noen gang var 02Classic treffet i Lillehammer med 02`n i 2009 (??), MASSE biler og masse hyggelige folk. I år skulle også hovedklubben være med, da fikk jeg en hel del mindre lyst. Virker som andre også fikk det for det var en god del færre der nå i helgen ser jeg med hovedklubben samt 02classic enn da 02classic var der alene for få år siden... Det at noen her sier på vegne av BMWCCN sier at dem ikke ser på alle nye tilbud (som er veldig gode!) som konkurrenter er jo helt natta... Med det mener jeg ikke at man skal bli lik noen andre, men kanskje lære en hel del om hvordan man får med seg sine "kunder" samt spre informasjon osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Jeg snakker ikke på vegne av CCN selv om jeg er medlem der og sitter i styre for Møre og Romsdal, jeg snakker som meg, Jørgen, om det var meg du mente. Men ja, på sett og vis er det jo "konkurrenter", men synes ikke den beskrivelsen passer likevel. Det er forskjellige personer/klubber/organisasjoner som bruker tid og penger på å nå et felles mål: nemlig å samle BMW-folket til aktiviteter, sosiale sammenkomster osv osv. Helt enig. Læring av andre er nok alfa omega, uten at man skal prøve å oppfylle et behov som kanskje allerede er oppfylt, men å være kreativ og oppfinnsom til å finne nye løsninger og nå ut til folket på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Du nevner at du er i styret samt at du skrev VI i bmwccn, derfor skrev jeg at du snakket på vegna av ccn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Har kanskje ikke ordlagt meg helt riktig, men kan presisere at jeg snakker for meg som privatperson, og ikke for klubben, bare så det er sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå