kortsluttning Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 Pga design så vil vel e46 etter hvert nå bunnen, akkurat som e30. Regner da med de motor sterke coupe, cab også her vil holde seg best. Ser jo allerede nå at du får utrolig mye bil for pengene. Er vel også de siste med rekkesekser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 Gi modellen 3-4 år så tror jeg vi ser en signifikant prisstigning på de mest interessante modellene. Som alltid i et historisk og verdimessig perspektiv er det godt vedlikeholdte originale biler og/eller biler med en dokumentert historie som vil oppleve den største verdistigningen. Mitt råtips er at M3 modellene og modellene med de store bensinrekkesekserne vil stige i pris hurtigst og mest (spesielt som cab). Dieselmodellene og rekkefirerne har jeg ingen tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 Tror faktisk ikke at 3-4år er nok. Pr i dag ser det ut som om det er mer enn nok E46 på markedet som metter etterspørselen, og kanskje vel så det. Har også en mistanke om at E46 er en litt for "ny" bil til at den ramler under kategorien "samleobjekt" pga brukbar tilgang på de fleste modeller og alternativer de ble levert i. For kanskje 5år siden, så var heller ikke E30-prisene på nivået de er i dag, men det var nok da de begynte å stige så smått. Markedet for en strøken E30, gjerne urørt er i dag heller ikke forferdelig stort, men de som vil ha et slikt objekt er klar over at de må betale bra for det om de vil ha det. Igjen så er det markedet som veileder prisene i stor grad. E46-karosseriet har jo flere litt spesielle modeller (M-Tech1, Club-bilene, edition33 M3), men at vi er kommet dit henn at de begynner å stige har jeg ikke helt tro på enda. Ang cab så virker det som om markedet der er treigt generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 E36 har allerede tråkket opp den løypa og vist veien. Og jeg kommer ikke på en eneste E36 som har begynt å stige i pris. E30 begynte ikke å stige særlig i pris før den hadde passert 20 år, ofte nærmere 25 år. E21 323i trengte nesten 30 år, de andre motoralternativene har ingen verdi. E46 må nok vente 8-10 år til før man snakker verdistigning, og da kun på M3, 323/325/328/330 CI. Ser ikke at cab har noe potensiale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Det er vanskelig å spå om fremtiden, men jeg tror et E46 vil bli verdsatt på en litt annen måte enn E21 og E36. Som vi vet utvikler BMW ofte modellserier parvis der E30 var en evolusjon på E21 og E46 ditto i forhold til E36. Dette betyr at både E30 og E46 er mye av det samme som deres direkte forgjengere... bare bedre og mer teknisk/dynamisk gjennomførte. Det er den samme historien med F30 vs. E90 også. Derfor tror jeg at det er E30, E46 og trolig F30 som i fremtiden vil være mest interessante for entusiaster samt i et verdimessig perspektiv. Dette betyr selvfølgelig ikke at modeller som f.eks E21 323i eller E36 M3 er uten interesse, men deres direkte etterkommere er definitivt på alle måter mer interessante (E30 325i og E46 M3). Spørsmålet er om vi kan si det samme om f.eks dagens F30 328i vs. E46 330i eller F90 330i (som i likhet med E60 markerer skillet til de eldre oldschool modellene)? I USA er interessen for E46 M3 med manuelt gear jevnt stigende og jeg tror at det ikke vil gå lang tid før vi her i Europa også vil verdsette hvor fokusert denne modellen virkelig er teknisk og historisk. Tilsvarende tror jeg at f.eks E46 330Ci vil få en renessanse. Vi snakker om en genuin 3-serie slik de var med kompakte mål, potent rekkesekser og førerorientert interiør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2013 Veldig enig det du skriver Fredrik. Etter min mening så kan ikke e36 sammelignes verdimessig med en e46/e30 i det hele tatt. E36 har ikke like bra design og fikk vel rykte på seg som en kebab tralle. E30 var jo det tøffeste man fikk tak i av ungdomsbil til 20-50000 når jeg fikk lappen, og det er sikkert noe mange vil ha i garasjen igjen når jeg blir eldre og får bedre råd. Men personlig ville jeg gått for en 330CI eller en e46 m3 om man får råd. Syns det virker som om disse har mindre rust, lettere å skru på osv.. enn e30... Men det er jo klart at om man finner ett bra eksemplar kan jo e30 være aktuelt også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå