Paul.R. Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Hei! Trenger litt hjelp. Fikk for noen dager siden gul lampe og svært ujevn gange på motor, da spesielt på tomgang (har ikke veldig peil på bil, men jeg opplever problemet som en tenningsfeil). Bilen "hakket" også en periode når bilen girer opp fra lavt turtall. Går bedre når jeg gir på. Har akkurat skiftet tennplugger, men ikke coiler. Kan denne ujevne gangen skyldes defekt coil? Og hvis det er defekt coil, anbefales det å skifte alle, eller holder det med å skifte bare den av de som er defekt? Bilen er en BMW e39 520i, 2000 mod. Takk for hjelp! Mvh Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Lyser motorlampa er det bare en ting som gjelder, diagnose! Dra på et verksted, eller sjekk listen i diagnosetråden jeg linker til i signaturen min, der er en liste med folk som har utstyr privat, kanskje noen holder til i ditt område. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul.R. Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Leste innlegget og bestilte diagnose på verksted like etter. Tror fortsatt det er en av coilene, men ettersom coiler er såpass dyre (har én gått, bytter jeg alle) er det greit å være sikker, ja. Takker for svar! Mvh Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 Det er vel mest sannsynlig med defekt veiv/kam aksel sensor, men dette får du vel uansett vite når diagnosen er tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 Hei Paul! Regner med du er den samme som postet på broom.no også Diagnose gir vanligvis svar på nøyaktig hvilken coil som må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul.R. Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Hei Paul!Regner med du er den samme som postet på broom.no også Diagnose gir vanligvis svar på nøyaktig hvilken coil som må byttes. Stemmer det . Poster resultat på diagnose etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul.R. Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2013 Diagnose viste gåen coil på cyl 4. Bytta den, og alt er som normalt igjen . Takker for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Ingenting er bedre enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå