SigurdE36 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Skal bytte bremseslange venstre bak, etter EU-kontroll på E39'n. Regner med at å bytte slangen er null stress. Men hvordan lufte? og kommer jeg til å trenge ny eller ekstra bremseveske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Lett jobb, 11mm og 14mm fastnøkkel, og 1 liter Dot 4 bremsevæske. Lufting kan du ta med en kompis. Trå inn, åpne nippelen og la all luft slippe ut, og steng igjen. Gjenta helt til det kommer ren væske og ikke sprutende væske. Deretter pumper du pedalensalik at den er hard, åpne nippel og slipp ut væske til pedalen er helt nede, steng igjen nippelen. Gjenta ca 5-6 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Eller bare åpne nippelen, pumpe på pedalen til det kun kommer væske, holde pedalen helt inne og stenge igjen. Er best å ha en gjennomsiktig slange så man ser når det slutter å komme luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Ok. Nok å bare lufte på caliperen venstrebak? Tar du bare å etterfyller litt bremsevæske før du lufter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Er nok å lufte på det hjulet du bytter slange. Er bare å fylle helt opp før du starter og fylle opp til max-merket etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Takker. Hva skulle jeg gjort uten bimmers Synes jeg så deg på E30Meet i helgen Lars, men fikk ikke hilst på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Bare hyggelig Var på E30meet ja, men uten bil i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå