Xues Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Hei folkens Kjøpte en 2005 BMW 525da, kjørt 135000 i Lillehammer idag. La dessverre ikke merke til det da jeg kjøpte bilen, men når jeg kom hjem til Lørenskog, tok en pause, og skulle starte bilen på nytt, så var det ingen ulyder i P. men når jeg setter bilen i R eller D, som kommer det en klunke lyd fra motor område. Skjer kun i D eller R i når bilen starter å kjøre. Bilen kjøres helt bra og ikke noe form for fusking, men når jeg setter det i R eller D så kommer lydene. Noen som ar hatt dette problemet? Hvordan fikset dere det? Er det farlig å kjøre med slik lyd? Andre forslag eller spørsmål? Min første post på forumet. Håper noen her kan hjelpe meg. Takker på forhånd Mvh Xues Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xues Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Hvis det er noen som har vært bort i noe lignende så hadde jeg satt veldig pris på det. btw er det noen "rimelige" bmw verksteder i oslo romerike området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Ingen feilmeldinger? Klarer du å ta en video hvor en hører lyden klart kan du kanskje få flere svar. Synd at du skal bli bekymra allerede på veien hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Kanskje dårlig hardy kobling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xues Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 tusen takk for svarene Skal prøve å få lagd video imorgen, og postet her. Skal en tur innom verksted også imorgen får forhåpentligvis vite mer da. Ingen feilmeldinger heller. Hva er en hardy kobling , sorry helt analfabet når det gjelder mekaniske ting hehe. Tusen takk igjen for svarene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Jeg har også det, når jeg bytter fra R til D, utenom det girer kassa perfekt i Drive, sporten funker utmerket, bilen går godt til tross for noen sensorer som tuller (Har Check Engine lys, men skal ikke ha noe med det og gjøre), lurer på om det ikke er normalt? Isåfall skal jeg følge med her og se hva du får til Hører lyden kun når alle ruter er nede, eller at noen andre kjører bilen min, som forøvrig har skjedd en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xues Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Jeg har også det, når jeg bytter fra R til D, utenom det girer kassa perfekt i Drive, sporten funker utmerket, bilen går godt til tross for noen sensorer som tuller (Har Check Engine lys, men skal ikke ha noe med det og gjøre), lurer på om det ikke er normalt? Isåfall skal jeg følge med her og se hva du får til Hører lyden kun når alle ruter er nede, eller at noen andre kjører bilen min, som forøvrig har skjedd en gang Akkurat dette skjer meg og, skal definitivt si ifra når jeg får vite mer, kanskje det kan hjelpe noen andre enn oss også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Jeg har også det, når jeg bytter fra R til D, utenom det girer kassa perfekt i Drive, sporten funker utmerket, bilen går godt til tross for noen sensorer som tuller (Har Check Engine lys, men skal ikke ha noe med det og gjøre), lurer på om det ikke er normalt? Isåfall skal jeg følge med her og se hva du får til Hører lyden kun når alle ruter er nede, eller at noen andre kjører bilen min, som forøvrig har skjedd en gang Akkurat dette skjer meg og, skal definitivt si ifra når jeg får vite mer, kanskje det kan hjelpe noen andre enn oss også Hadde vært meget bra, med tanke på at jeg er helt allergisk mot lyder av alle slag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Del nr 2. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... vel_joint/ Overfører kraft mellom girkasse og mellomaksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xues Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Oppdatering. Har idag vært hos Bavaria på hasle. Det var to mekanikere som hørte på lyden. I følge dem så var visst det vanlig for bmw å ha en slik lyd. Det jeg ikke har hatt bmw før så hørtes det rart ut for meg. Men glad det ikke var noe stor problem. Men tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Hørtes ut som et god-dag-mann-økseskaft-svar det da... Men men. Hvilke(n) type bil har du eid før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xues Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Har eid en Passat diesel 2007 og Mb 220 cdi 2010. Men snakket med SweetBMW her, kanskje jeg kan sammenligne litt med hans bmw i forhold til lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå