Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Skruven som holder fast skiven er ødelagt. Dro litt hardt og festet på hodet gikk. Har noen erfaring med grisepikk? Sliter med å finne mindre enn 3mm grisepikk. Hvordan er det med å borre opp en sånn skrue? Litt nervøs!
LK Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Jeg kappet et spor i skruen med vinkelsliper når dette skjedde for meg. Så brukte jeg en stor skrutrekker og klinket til med hammer,da kom den greit opp.
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Vinkelsliper? Det høres voldsomt ut? Hvordan unngår jeg å ødelegge skivene da?
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Skal forsåvidt byttte hjullager, og denne skruen sitter i hjullageret så kan kanskje bare borre den ut?
LK Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Jeg skulle bytte skiva uannsett så det var ikke så farlig for meg om det ble merker i den gamle. Skal du beholde skiva men ikke spindelen er det jo bare å borre. En annen metode er å sveise fast en mutter eller noe og skru ut. Sett inn skruer og bremsedeler med kobberfett før du monterer igjen,så er det mye lettere neste gang du skal gjøre noe der
TM custom Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 Da dette skjedde på meg så tok jeg en torks bit som var akkurat passe større en unbrakoen og banket den in så var det bare og skru ut
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Jeg er bombesikker på at jeg gjorde det sist, men skrudde sulten. Da går alt galt.
Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Ser om ikke jeg har en torx som passer. Hvis ikke borrer jeg det ut!
Mariuse34 Skrevet Juli 3, 2013 Forfatter Skrevet Juli 3, 2013 Byttet hjulLageret idag. Fikk ikke ut skruen så tok ut lager og skive i ett. Før jeg begynner å styre veldig med å redde skiven, er det noe å spare på?
Nero Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Som eg sa,bare at bore med en 10mm bor. Gjorde det selv på tirsdag. Ellers er skiver ikkje det dyreste at kjøpe. Bare husk at kjøpe nye skruer i samme slengen Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Otis Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Hvor tynn er skiven da? Har du mye slitekant? Det er vel tillatt med 2 mm slitekant per side på skiva.
Mariuse34 Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Ga faen. Kjøpte fire nye skiver. De var rustne og fæle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå