Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

høres ut som det kommer fra bakkant av motor, kan svinghjul lage slik lyd? eller kan det være frieksos?

Skrevet

Hei. Har en M50B25 som også lider av denne mystiske ulyden. Hvis bilen står på gress/snø så hører man nesten ikke lyden, men hvis bilen står på hardt underlag høres den veldig godt.
På min motor høres det ut som det kommer fra der manifold og katalysator festes, eller rundt der girkasse og motor møtes. 

Lurer veldig på hva det der som lager lyden.

Skrevet

Hei. Har en M50B25 som også lider av denne mystiske ulyden. Hvis bilen står på gress/snø så hører man nesten ikke lyden, men hvis bilen står på hardt underlag høres den veldig godt.

På min motor høres det ut som det kommer fra der manifold og katalysator festes, eller rundt der girkasse og motor møtes. 

Lurer veldig på hva det der som lager lyden.

Samme her, når jeg setter en lang metallstang inntil manifold høres det ut som om det kommer fra syl 6? bakerste vertfall.

lyden er høyere når bilen står på underlag som gir bedre gjenklang. Og hvis jeg står inntil en vegg med høyresiden av bilen.

• 2 weeks later...
Skrevet

har en M50b25 som har en ulyd som minner om den du filmet. En "tappe"lyd (ikke metalisk) ved både varm/kald motor, høres bare ved tomgang. Byttet til Mobil 1 ESP Formula 5W30 olje tidligere i år og da forsvant lyden nesten helt. Lyden er tilbake nå, men kan vedde på at det kommer seg ved olje+oljefilter skift

• 5 weeks later...
Skrevet

nei, men skal bytte motor til sommeren så den skal få kakle slik til det blir 2.8l ;)

skal vel prøve med en annen olje til jul når jeg er hjemme.

• 1 year later...
Skrevet

kan nå meddele at denne samme motoren nå har gått 318000 km og kjøres med kompressor i driftebil nå. Har holdt 8 bakdekk foreløbig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...