kortsluttning Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Har en 2001 325ci, vil da en "02 mod. E46 330 (M54B30)" passe rett i min bil? Med ledningsnett og alt.. Skal til ess å programmere om hjernen til 330 etter motorbytte, men hvor langt kan jeg kjøre bilen før programmering? skader det bilen? Vil den starte i det hele tatt? Hva må jeg passe på at følger med motor? Skal bruke 325 kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Ingen problem å kjøre b30n med 2,5l software, men ville ikke gjort det i månedsvis. plug and play. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Takker for svar! Lest litt nå og det Virker som om det er 2 forskjellige motortyper, ms43 og ms45. Når gikk dem over til ms45? Og det virker som om man må ha riktig maf sensor, ikke helt sikker på hva det er men?! Også noe om man måtte bruke injektorer fra 2,5 til man fikk mappet?! Men ingen som er 100% sikre, synd ikke ess tar på seg motorbytter lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Hei. MAF er større på3 litern. 3" mot 2,5". Derfor er det viktig å bytte denne. MS45.1 er på M56 SULEV motoren, og på senere årganger enn 2004. Dette er ganske stor jobb altså. Sånn at du er klar over det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Sweetbmw: Er det en stor jobb om begge motorene er ms43? motorene er jo 2001 og 2002. Trodde alt skulle passe enkelt over. Så mulig jeg dropper det om det kan bli mye problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 ALt passer rett nedi. Men problemet er når du kommer til motorstyring. Du burde egnetlig bare finne deg komplett nett med motorstyring og EWS, og deretter kode om dette. Kostbar affære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Ok, da har jeg misforstått. Har lest i en annen tråd det ledningsnett er det samme, så trodde jeg kunne bruke min ews nøkkel. Og bare å dra innom ess og omprogramere hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Bruker du 2,5 hjernen som allerede står i bilen blir ikke startsperre noe problem. Skal du ha ny hjerne, må du også ha startsperre-komponentene som tilhører akkurat den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 Nettopp dette som er problemet! Noen sier det bare er å sette i 330motoren og kjøre til ess og programere om 325 hjernen til 330. Og andre sier man må bytte deler frem og tilbake. Vis jeg skal bytte så er jeg avhengig av at alt starter opp, da jeg bruker bil til jobb. Noen flere som har erfaring med motorbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Har du snakket med ess og de sier det går bra? If so, kjør på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2013 ess sier de kan omprogramere hjernen ja:) 5000kr! Da laster de inn en oppgradert 3liter software med ca 236HK. Men det er alt det andre jeg ikke har peiling på, motorstyring og ews osv.. Har egentlig bare kunnskap til å bytte vis alt passer rett på med motorfester, likt ledningsnett(plugger) og alt.. Har skjønt at jeg må bruke 2,5liter cluch og svinghjul. Så monterer du 3literen på 325kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 ews er bundet til hjernen, ser ikke problemet her da du tenker å bruke bilens originalhjerne? Bare å sette i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Bare å bytte, om du ikke bytter hjerne så vil den starte normalt. Så får du bare ESS til å oppdatere softwaren i hjernen på bilen, så simpelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå