TommyNgu Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 Hva er forskjellen mellom ventilerte og borra skiver, eller går de begrepene om hverandre?
stig. Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 nope det ekke det samme "nesten alle" biler har ventilerte skiver forran men ikke bak en skive som er ventilert er mye tjukkere en en som ikke er ventilert å en skive som er borra,er det en hau med groper i siden akuratt som om noen ar borret i den
Haug530D Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 som stig sa. Borrede skiver leder varmen kjappere bort da det blir mindre overflate hvor varmen kan være, man får også slissede skiver som hjelper på for å få bort bremsestøvet, en kombinasjon av begge finnes også.
laland10 Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 Hvis du har mindre overflate hvor varmen kan være... Får du ikke også mindre friksjon som igjen fører til dårligere bremseeffekt ? Nå tror jeg de små hulla kanskje ikke har så mye å si, men vil gjerne høre innspill på dette
nimitz Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 Hadde perforerte (borra) skiver tidligere uten at jeg merket noe spesielt.Var forresten på bilen da jeg kjøpte den. Det eneste var at hullene etterhvert tetta seg igjen av bremsebelegg. Kjøpte vanlige skiver da jeg bytta. De slissa skivene som det var prat om er skikkelige bremsekloss spisere. Mulig at slike skiver benyttes i race, men tull på vanlige biler.
Haug530D Skrevet Juli 10, 2013 Skrevet Juli 10, 2013 Hvis du har mindre overflate hvor varmen kan være... Får du ikke også mindre friksjon som igjen fører til dårligere bremseeffekt ?Nå tror jeg de små hulla kanskje ikke har så mye å si, men vil gjerne høre innspill på dette Godt spørsmål egentlig, kan vel ikke være så veldig stor forskjell, men vanlige bremser blir jo dårligere til varmere de er og kan i ekstreme tilfeller slutte å virke helt, derfor skal man aldri holde bremsen inne på lange strekk nedover, men heller småbremse. I racing er det som regel omvendt, der må bremsene være varme før de skal ha noe særlig effekt, slike bremser er ikke noe å anbefale på en vanlig personbil.
laland10 Skrevet Juli 10, 2013 Skrevet Juli 10, 2013 I racing er det som regel omvendt, der må bremsene være varme før de skal ha noe særlig effekt, slike bremser er ikke noe å anbefale på en vanlig personbil. Sant, det har jeg fått med meg. snodig at det er slik egentlig, men det har vel med at de bruker keramiske bremser i racing og det har vel helt andre egenskaper enn vanlig metall. Ville nok ikke anbefalt racing bremser til vanlig kjøring men ser jo litt grommere ut med slisser og høl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå