OrjanBmw Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 At oljen blir majonesaktig er pga vann/fuktighet i oljen. Dette skjer ved at bilen står ubrukt over lengre tid (flere måneder) eller ved lekkasje i motor. Hvis det er mye majones i motoren bør oljen skiftes ut før bruk, da denne hår stått i noen år bør dette uansett gjøres, gjerne 2 ganger. (1 gang med billigolje for å skylle gjennom, så et skift med god olje og nytt filter). Hvis majones i oljen kommer tilbake etter dette mens bilen er i bruk er nok dette pga lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 lager du virkelig så stor sak ut av en bil til 1000kr? Folk betaler mer for å polere bilen lissom... Kjøp bilen, bytt olje filter der den står og kjør den hjem. Skal du ikke ha den, legg den ut på finn for 5lapper og bli kvitt den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Kjøp bilen. Du taper ikke UANSETT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Skjønner ikke hva som er problemet egentlig, er jo bare og handle det, du er 16-17 eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Og plutselig ble bimmersbrukerne om til klapperslanger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 du er 16-17 eller? Jeg er 17, og fattiglus. Grunnen til at jeg hesiterer sånn er at jeg ikke har fått tak i sommerjobb (og derfor ikke penger) i og med at jeg ikke kan jobbe hjemme PGA Allergi. At oljen blir majonesaktig er pga vann/fuktighet i oljen.Dette skjer ved at bilen står ubrukt over lengre tid (flere måneder) eller ved lekkasje i motor. Hvis det er mye majones i motoren bør oljen skiftes ut før bruk, da denne hår stått i noen år bør dette uansett gjøres, gjerne 2 ganger. (1 gang med billigolje for å skylle gjennom, så et skift med god olje og nytt filter). Hvis majones i oljen kommer tilbake etter dette mens bilen er i bruk er nok dette pga lekkasje. I og med at bilen har stått urørlig i 3,5 år så er jeg ikke overrasket over mengden majones. Jeg sjekket oljepinnen sist gang jeg var og tuklet med den, det var ca en cm under minimum med olje igjen, så kan se for meg hvordan det ser ut neri der. går det ann og fylle på med ny og olje slik at det blir ''anbefalt'' mengde og så kjøre uten og bytte den gamle olja? Bilen må kjøres ca 45mil for og få den hjem. lager du virkelig så stor sak ut av en bil til 1000kr? Folk betaler mer for å polere bilen lissom... Kjøp bilen, bytt olje filter der den står og kjør den hjem. Skal du ikke ha den, legg den ut på finn for 5lapper og bli kvitt den! Jeg skjønner godt at jeg høres ut som en idiot som snakker så mye om dette i og med at den koster 1000kr, men.. den må fraktes 45mil for og få den hjem til meg, så dette innebærer noen kostnader som må holdes minimale (som og skippe og bytte olje og bare fyll på litt mere med ny) for at jeg i det hele tatt skal få den hjem. Dere skjønner sikkert at jeg ikke er den mest erfarne med bil, så jeg setter stor pris på hva dere har og si! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Det går nok sikkert, men ville ikke anbefalt det. Et oljeskift er gjort på 15 min av en rutinert mekaniker, mesteparten av den tiden går på å vente til oljen har rent ut . De fleste klarer et oljeskift innen en time. Ville byttet olje og filter før man tar bilen i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Det går nok sikkert, men ville ikke anbefalt det. Et oljeskift er gjort på 15 min av en rutinert mekaniker, mesteparten av den tiden går på å vente til oljen har rent ut . De fleste klarer et oljeskift innen en time. Ville byttet olje og filter før man tar bilen i bruk. Skjønner. Er kjedelig hvis den stopper midt ute i ødemarka på vei hjem pga at jeg ikke gidda og ta precautions. Kan hende jeg får sommerjobb fra i morgen og utover, så kan hende det ordner seg allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Drit i kjøpe bilen, spar penger når du har fått deg jobb også kan du kjøpe en bil uten majones Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Drit i kjøpe bilen, spar penger når du har fått deg jobb også kan du kjøpe en bil uten majones Det er for seint og gjøre noe med Er ikke noe problem, jeg får ikke bare en bil når denne er fikset, men også en hel del erfaring som jeg trenger senere i og med at jeg skal gå kjøretøy linja på vgs. Hvis jeg er heldig og får smisket med lærerne kan jeg kanskje få tatt inn bilen som prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Det er en annen sak igjen! Spør rundt om noen kan gjøre deg en tjeneste og få hentet bilen?finnes vel alltids kompiser som kjeder seg i helgene du kan dra nytte av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Det er en annen sak igjen! Spør rundt om noen kan gjøre deg en tjeneste og få hentet bilen?finnes vel alltids kompiser som kjeder seg i helgene du kan dra nytte av Jeg har skrevet budsjett og skrevet logg over hele bilen og alt jeg har gjort. Kan evt sende deg dokumentene på pm så du forstår hvordan situasjon er og hvordan jeg står økonomisk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Ville ha fylt på Omega 907 e.l (motorrens) før du tapper den gamle olje og evt også oljetilsetning etterpå. Om du kjører bilen eller tar den på henger får du se selv utifra stand på understell, bremser osv men henger er nok greiest med en bil man ikke "kjenner" som har stått så lenge. Kan fort skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Ville ha fylt på Omega 907 e.l (motorrens) før du tapper den gamle olje og evt også oljetilsetning etterpå. Tenkte akkurat det samme, takk for henvisning til motorrens Hvor kan jeg skaffe denne? Om du kjører bilen eller tar den på henger får du se selv utifra stand på understell, bremser osv men henger er nok greiest med en bil man ikke "kjenner" som har stått så lenge. Kan fort skje noe. Du tenker nå på overflaterusten på bremsekaliperne/understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 16, 2013 Share Skrevet Juli 16, 2013 Mange bilverksteder har Omega-tilsetninger stående. Tror bl.a Mekonomen har det også. Tenker på om det er mye slakk i foringer/ledd, stabil kjøletemp, om bilen trekker til siden/rister osv men forsto som du har sjekket dette og at bilen fungerer greit? Vil tro bremseklosser sitter fast og det er gravrust på skivene også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå