wicky124 Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Vet ikke...kanskje fordi jeg ikke har no bmw selv.... Som sagt....bra at gutten har fått seg bil å skru på etc...Men virker egentlig som om han bare kommer til å gi opp og selge den innen 6mnd (håper jeg tar feil!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 Men likevel....ett innlegg som passer bra inn her.... Skjønner godt at dere syns jeg er en tulling som sliter med et kjøp av en bil for 1000kr. Bilen står på ei øy langt ute i Nordland (Lovund). Det tar ca 9 og en halv time og kjøre dit fra der jeg bor. så hvis jeg skulle gjort som jeg tenkte, så måtte jeg kjørt bilen hele den veien hjem. dette innebærer mange utgifter. Frakt-kostnader for meg og sjåfør. • Togbillett fra Skogn til Mo i Rana : 1200,- • Buss fra Mo i Rana til Stokkvågen for begge : ca. 200,- • Hurtigbåt billett for begge to til Lovund : ca. 200,- • Ferjebillett med 1 barn og bil med fører : ca. 300,- • Mat på reisen : ca. 500,- Dette er bare for frakting av meg og sjåfør. bensin, prøveskilt og alt mulig kommer oppå. Jeg måtte uansett ha mekket litt på bilen før den 9 og en halv times turen hadde begynt, om den hadde begynt i det hele tatt. For det første så var månedslønna mi på ca 1200,- til 1500,-. månendtlig avdrag pga telefonregning: 500 Når bare mobilregningen din koster en tredjedel av månedslønna di, så får man det litt i perspektiv. jeg holder på og restaurere to mopeder som jeg eier, samtidig. Dette er kostbart arbeid for en som ikke har mulighet til og arbeide mer i måneden pga faste arbeidshelger. Jeg har i løpet av det siste året fått en allergi mot modnet gress (silo), jeg jobbet altså hjemme i og med at jeg bor på en gård. I starten av sommerferien fikk jeg ikke til og jobbe hjemme lenger, fjøset er fullt av silo, så dere bør forstå. PGA dette måtte jeg finne meg nytt arbeid, alt i hele byen av sommerjobber var rensket. jeg har nå fått meg jobb, og jeg har kommet videre med mopedene, så det blir nok en del penger utover høsten og rutte med. håper dere ikke tror jeg er en quitter, selv om jeg har dårlig råd. Jeg har et verksted med det meste, så jeg skal nok få gjort en del av arbeidet med BMWen selv håper dette fikk rettet synet innover min situasjon og ikke bare hvordan det så ut, ut i fra de tidligere postene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Fantastisk detaljnivå. Gleder meg til prosjekttråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2013 Fantastisk detaljnivå. Gleder meg til prosjekttråden. Tusen takk! Det gjør jeg også! Ser ut som jeg ikke får bilen hjem før i starten av august Jeg kan få hentet den hvis jeg må i løpet av den neste uka, men jeg drar nordover den 24 fordi jeg skal i et bryllup, så det blir i grunn ikke mye tid igjen til og mekke BMW før jeg drar Vil gjerne stille et spørsmål jeg spurte lenger oppe i threaden på nytt igjen. Hva ville dere gjort med det første dere fikk den hjem på gårdsplassen? Jeg tror jeg ville gitt den en skikkelig vask for og få vekk eventuell mose og drit så ikke det sitter der lenger. Men så hva bør jeg gjøre videre? jeg vil gjerne ordne med ting som skal være greit til EU-kontroll før jeg begynner og bry meg om noe annet (styling osv). Burde jeg sende den inn på EU-kontroll med en gang så jeg får hele lefsa som forteller hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Du er vel inne på svaret: En grundig rengjøring og opprydding gjør det kjekkere å fortsette arbeidet. Og hvis du er i tvil om hvor du står med prosjektet, kan en EU-kontroll være en rask og rimelig indikator. En enkel service med skifte av væsker og filtre har du nok alt tenkt på. Sikkert ikke dumt å se om du får den ujevne tomgangen til å bli bedre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2013 Du er vel inne på svaret: En grundig rengjøring og opprydding gjør det kjekkere å fortsette arbeidet.Og hvis du er i tvil om hvor du står med prosjektet, kan en EU-kontroll være en rask og rimelig indikator. En enkel service med skifte av væsker og filtre har du nok alt tenkt på. Sikkert ikke dumt å se om du får den ujevne tomgangen til å bli bedre heller. Har tenkt på det allerede ja, kjedelig og sitte i masse smuss og dritt når jeg skal mekke på den. Blir EU-kontroll kanskje sent i høst eller i starten av vinteren da jeg føler jeg har fått det meste gjort. Er ikke overrasket over ujevn tomgang, når radiatoren er halvfull og topplokket er fullt av majones i tillegg til at oljepinnen viser at olje er det mindre en minimum av. Skal nok fyre på med motorrens og dobbelt oljeskift når jeg først kommer i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Her må jeg absolutt følge med videre. Du virker som en skikkelig og pertentlig type, som skriver bedre enn gjennomsnittet her inne til tross din unge alder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Her må jeg absolutt følge med videre. Du virker som en skikkelig og pertentlig type, som skriver bedre enn gjennomsnittet her inne til tross din unge alder. Ironien med at jeg er så ung og uvitende er at jeg ikke vet hva ordet ''pertentlig'' betyr. Setter stor pris på det du skriver, og håper jeg kan opprettholde, om ikke bedre meg når det kommer til og skrive ordentlige tekster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Første jeg ville ha gjort er å bestille EU kontroll time og sende den inn med en gang, slik får du vite hva som må utrettes men også om det virkelig er verdt det eller ikke. Et godt tips, hvis det mange alvorlige 2er feil, så er det rett og slett ikke verdt det. Spar heller arbeidstid og penger og kjøp et bedre utgangspunkt. Hvis du også har tenkt til å bruke litt penger på styling og slikt, kjøp heller et utgangspunkt med større motor, sånn at du får igjen litt penger når du skal selge. Hilsen en som har brukt ALT FOR MYE penger på en e36 med symaskinmotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Første jeg ville ha gjort er å bestille EU kontroll time og sende den inn med en gang, slik får du vite hva som må utrettes men også om det virkelig er verdt det eller ikke.Et godt tips, hvis det mange alvorlige 2er feil, så er det rett og slett ikke verdt det. Spar heller arbeidstid og penger og kjøp et bedre utgangspunkt. Hvis du også har tenkt til å bruke litt penger på styling og slikt, kjøp heller et utgangspunkt med større motor, sånn at du får igjen litt penger når du skal selge. Hilsen en som har brukt ALT FOR MYE penger på en e36 med symaskinmotor... Takker for svar Tenker det samme. Hva mener du med 2er feil? I fra det du skriver tipper jeg det er to eller flere kategorier i EU-kontrollen Kategori 1: småting Kategori 2: viktige bærende ting...? Og at det var kategori 2 du mente på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Riktig. 2'er feil eller høyere er feil som hindrer bilen i å bli EU-godkjent. 1'er feil er småfeil de lar passere, men som "må" fikses snart. Som f.eks at du mangler tåkelys bak. 2'er feil kan være alt fra slakk i foring, gåen demper til slapt belte eller løst skinn på ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Riktig. 2'er feil eller høyere er feil som hindrer bilen i å bli EU-godkjent.1'er feil er småfeil de lar passere, men som "må" fikses snart. Som f.eks at du mangler tåkelys bak. 2'er feil kan være alt fra slakk i foring, gåen demper til slapt belte eller løst skinn på ratt. Da får vi se hvilken dom EU-kontrollen gir bilen. Hvor mange feil ville dere latt gå igjennom før dere hadde gitt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Kommer an på hvilke 2'er feil du får! Siden det er så generelt og omfattende, er det store svingninger i reparasjonskostnadder. Umulig å forutse før bilen er undersøkt. Hvis du får 2'er feil på ting som at blinklyspærene har mistet oransjefargen, sier det seg selv at det blir billig. Er det masse foringer i tillegg til annet mekanisk, kan det fort bli veldig dyrt. Selv om du fikser alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Kommer an på hvilke 2'er feil du får! Siden det er så generelt og omfattende, er det store svingninger i reparasjonskostnadder. Umulig å forutse før bilen er undersøkt.Hvis du får 2'er feil på ting som at blinklyspærene har mistet oransjefargen, sier det seg selv at det blir billig. Er det masse foringer i tillegg til annet mekanisk, kan det fort bli veldig dyrt. Selv om du fikser alt selv. Skjønner. Håper det er noe jeg klarer og gape over når det kommer til min økonomiske situasjon Skal bruke et helt år på denne bilen, så har en del tid på meg til og utbedre feilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Ny slagplan for frakting hjem er satt! Jeg skal kjøre bmwen hjem allikevel. har fører med naf forsikring (et eller annet inne naf ihvertfall.) som gjør at turen nedover, hvis bimmern stopper ikke blir så ille allikevel. Skal hente prøveskilt i bodø i nærmeste framtid. Det som skjer før jeg kjører den hjem er at jeg skal bytte olje og oljefilter.Tar nok kameraet med meg på tur så jeg får dokumentert hva som skjer. Jeg sliter litt med og finne rett oljefilter, skal kjøpe på biltema (jeg vet de selger drittfilter, men jeg skal bytte det igjen når jeg har kommet hjem.) Det er to sorter som er forskjellige. Hvilket av disse er den rette? 1: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... BMW-50136/ 2: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... MW-500100/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå