bmwespendn Skrevet Juli 13, 2013 Share Skrevet Juli 13, 2013 Heisann. Fikk denne feilkoden på bilen, lurer på hva det kan være? Er kun når bilen jobber på tungt gir og bilen "Dør" ut når denne feilmeldingen kommer opp. Akkurat som at den mangler 50Hk. Skal dra på verksted når jeg kommer hjem fra jobb. Men kanskje noen har vært borti det samme? Og er det en dyr afære? Legger ved bilder av feilkoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 Ingen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 Må ha diagnose. Det der er bare en geverell melding om at noe er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Okei. Var noe me lukking og stenging på en ventil :/ Så "ventilen" sto åpen hele tiden og lukket ikke slik den sku. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Tipper det var EGR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 Ja, fikk vite det av verksted :/ Egr er ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Det er en ventil som sitter på innsuget. Den resirkulerer eksos. Dvs at eksos blir sendt inn igjen i motor og forbrent enda en gang. På vei tilbake til innsug, blir eksosen kjølt ned av kjølevæske som ligger i et kammer i eksosrøret inn på EGR. Når eksosen blir kaldere, flyttes varmen over til kjølevæsken, som igjen bidrar til å varme opp motor mot normal driftstemp. Det praktiske er lavere utslipp, kjappere varm motor på kalde dager. Det negative er at innsug og EGR-ventil blir tilgriset i koks og oljedamp. Da blir det smalere kanaler til luftinntak, og kan nesten kalles astma. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Det er en ventil som sitter på innsuget. Den resirkulerer eksos. Dvs at eksos blir sendt inn igjen i motor og forbrent enda en gang. På vei tilbake til innsug, blir eksosen kjølt ned av kjølevæske som ligger i et kammer i eksosrøret inn på EGR. Når eksosen blir kaldere, flyttes varmen over til kjølevæsken, som igjen bidrar til å varme opp motor mot normal driftstemp. Det praktiske er lavere utslipp, kjappere varm motor på kalde dager. Det negative er at innsug og EGR-ventil blir tilgriset i koks og oljedamp. Da blir det smalere kanaler til luftinntak, og kan nesten kalles astma. Hehe. Var defekt turbo :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 deffekt turbo på en 2011 modell? BMW kan jo ikke bygge turbomotorer, alle modellene har jo turboproblemer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Kjedelig. Enig med Dirty. Hvor langt har bilen kjørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Ja det var i overkant tidlig! Har denne gått langt? Det går vell på garanti / reklamasjon? Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Rundet 100 000km. Strømmen Bilformidling meinte at dette var en kjent feil på 184hk utgaven. Ikke veit jeg ! Men er forhåpentligvis garanti/reklamasjon sak ja. Får svar på mandag hva som skjer med den. Så får se! Ellers hever jeg kjøpet, hadd bilen siden 10 juli og hadd feilen hele tiden uten om at det er opplyst i kontrakt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Du har nok en sterk sak for å få dette dekt av forhandler ja! Kan ikke tenke meg at de kommer til å sette seg på bakbeina og være vanskelig Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Du har nok en sterk sak for å få dette dekt av forhandler ja! Kan ikke tenke meg at de kommer til å sette seg på bakbeina og være vanskelig Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Nei syntes dette er en utrolig kjip Situasjon for min del. Ny bil til 300 000kr som bare står på verksted. Hvilke regler er det ved heving av kjøp osv? Må jeg kjøre/levere bilen fra nord norge og til oslo der hvor den blei kjøpt ? Eller er det forhandler sin oppgave? Skal avente og se hva som skjer. Er mye rot og kluss nå me garanti eller ikke garanti. Og det værste av alt så mente han at jeg sku bruke motor og gir forsikringa mi på dette ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå