fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 Hei Har noe problemer med min ny innkjøpte 528 og min første bmw så ikke kommet helt inn i kor alt er på bilen. Problem 1: Bakluke vil ikke opp, 0 reaksjon i motor når man trykker på knappen inni eller bak på luken, får også beskjed i dashbordet at bakluka er åpen, noe den ikke er. Er mest sannsynlig knekt en nøkkel i låset til bagasjeluken, så den kan jeg ikke bruke. Hvor finner jeg ledningene som går til motoren, regner med det går innom ett rele? Tenker jeg skal prøve å sette strøm direkte på aktuatorn og se om den går opp. Problem 2: Ingen varme i cupe, eller veldig svak varme selv om motor er varm. Når jeg setter anlegget i auto stopper viften helt, så tenker da at det muligens er temperatur sensoren inni bilen som er feil? At den trur det er veldig varmt inni bilen derfor ikke gir på noen varme. Noen som vet hvor denne står eller har andre forslag? Problem 3: Ingen lyd fra radio, ikke skurring eller noe. Den søker inn radio kanaler uten probelem, men er ingen lyd. Har lyd når jeg hører på CD gjennom CD veksleren.. Noen forslag her? Problem 4: Airbag lampe lyser, noen kjente feil her som jeg kan prøve? Må på eu kontroll snart så må få trikset bort det lyset på en måte. Håper noen flinke der ute kan komme med noen svar
Evenol Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 Problem 1: Garantert ledningsbrudd i den pølsa med ledninger. Ta opp og lodd de sammen, gjorde dette på min E39 og ble kvitt akkurat de samme problemene som du har. Problem 4: Her bør du få lest ut feilkoder for å finne feilen.
fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Skrevet Juli 14, 2013 Jeg regner med det er noe kabelbrudd en plass. Hvor er den pølsa du snakker om? håper ikke den er i bagasjerommet, for får ikke opp det
Evenol Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 Jeg regner med det er noe kabelbrudd en plass.Hvor er den pølsa du snakker om? håper ikke den er i bagasjerommet, for får ikke opp det Den pølsa ser du når du åpner bagasjeluka. Den kommer på en måte i klem hver gang du lukker igjen, derfor blir det kabelbrudd.
fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Skrevet Juli 14, 2013 da har jeg ett problemer vist det er der det er brudd... Vet ikke hvilket rele strømmen til aktuatorn kommer fra? prøve å koble strøm direkte på før jeg bynner å borre i bagasjeluka
MrBrum Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 Problem 2: Ingen varme i cupe, eller veldig svak varme selv om motor er varm. Når jeg setter anlegget i auto stopper viften helt, så tenker da at det muligens er temperatur sensoren inni bilen som er feil? At den trur det er veldig varmt inni bilen derfor ikke gir på noen varme. Noen som vet hvor denne står eller har andre forslag? Problem 4: Airbag lampe lyser, noen kjente feil her som jeg kan prøve? Må på eu kontroll snart så må få trikset bort det lyset på en måte. Håper noen flinke der ute kan komme med noen svar Problem 2: Forsøk å skru opp varmen og se om det kommer varme da. Sjekk også den elektriske hjelpepumpen som sitter i nærheten av ABS i motor rommet. Det er een elektro motor som pumper vann gjennom varme systemet. På denne bilen er det elektrisk pumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Problem 4: Det er vanlig med brudd i ledning på passasjersiden foran, i ledningen til sensoren.
fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Skrevet Juli 14, 2013 Problem 2: Forsøk å skru opp varmen og se om det kommer varme da. Sjekk også den elektriske hjelpepumpen som sitter i nærheten av ABS i motor rommet. Det er een elektro motor som pumper vann gjennom varme systemet. På denne bilen er det elektrisk pumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Problem 4: Det er vanlig med brudd i ledning på passasjersiden foran, i ledningen til sensoren. Kommer ingen varme når jeg setter varmen på fullt, bare litt lunka varme som kommer ut. Skal sjekke motoren, takk for svar
MrBrum Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 Problem 2: Forsøk å skru opp varmen og se om det kommer varme da. Sjekk også den elektriske hjelpepumpen som sitter i nærheten av ABS i motor rommet. Det er een elektro motor som pumper vann gjennom varme systemet. På denne bilen er det elektrisk pumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Problem 4: Det er vanlig med brudd i ledning på passasjersiden foran, i ledningen til sensoren. Kommer ingen varme når jeg setter varmen på fullt, bare litt lunka varme som kommer ut. Skal sjekke motoren, takk for svar Om du åpner panseret og lytter i nærheten av ABS systemet skal du kunne høre motoren gå med tenningen på.
Clevion Skrevet Juli 14, 2013 Skrevet Juli 14, 2013 HeiHar noe problemer med min ny innkjøpte 528 og min første bmw så ikke kommet helt inn i kor alt er på bilen. Problem 1: Bakluke vil ikke opp, 0 reaksjon i motor når man trykker på knappen inni eller bak på luken, får også beskjed i dashbordet at bakluka er åpen, noe den ikke er. Er mest sannsynlig knekt en nøkkel i låset til bagasjeluken, så den kan jeg ikke bruke. Hvor finner jeg ledningene som går til motoren, regner med det går innom ett rele? Tenker jeg skal prøve å sette strøm direkte på aktuatorn og se om den går opp. Problem 2: Ingen varme i cupe, eller veldig svak varme selv om motor er varm. Når jeg setter anlegget i auto stopper viften helt, så tenker da at det muligens er temperatur sensoren inni bilen som er feil? At den trur det er veldig varmt inni bilen derfor ikke gir på noen varme. Noen som vet hvor denne står eller har andre forslag? Problem 3: Ingen lyd fra radio, ikke skurring eller noe. Den søker inn radio kanaler uten probelem, men er ingen lyd. Har lyd når jeg hører på CD gjennom CD veksleren.. Noen forslag her? Problem 4: Airbag lampe lyser, noen kjente feil her som jeg kan prøve? Må på eu kontroll snart så må få trikset bort det lyset på en måte. Håper noen flinke der ute kan komme med noen svar 1. Du har brudd i ledningene, disse ligger som nevnt tidligere i en kabelklyse på høyre side øverst når bakluka di er åpen. Disse kan du lodde sammen så blir det knall, du har sikkert flere røki kabler der (jeg hadde 5 stk) 2. Jeg har nesten samme problem, bare at jeg ikke får kald luft, jeg får lunka luft selvom instrumentet sier at det er 40+ grader ute (Har satt på ny temp føler ettersom min gamle var borte, men den viser for mye obviously), men har hørt at vis varmeapparatet ikke fungerer helt, så har det noe med 12V vifta som sitter i motor rommet, vis den ikke går så funker det ikke helt som det skal har jeg hørt, mulig det er feil men. 3. Dra ut radioen og se om antenna sitter i? Jeg har heller ingen radiosignaler når jeg er hjemme, men når jeg beveger meg inntil byen får jeg inn på alle. Du er ikke heller på WMV eller hva det radio båndet heter?
fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Skrevet Juli 14, 2013 Problem 2: Forsøk å skru opp varmen og se om det kommer varme da. Sjekk også den elektriske hjelpepumpen som sitter i nærheten av ABS i motor rommet. Det er een elektro motor som pumper vann gjennom varme systemet. På denne bilen er det elektrisk pumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Problem 4: Det er vanlig med brudd i ledning på passasjersiden foran, i ledningen til sensoren. Kommer ingen varme når jeg setter varmen på fullt, bare litt lunka varme som kommer ut. Skal sjekke motoren, takk for svar Om du åpner panseret og lytter i nærheten av ABS systemet skal du kunne høre motoren gå med tenningen på. Hørte etter no, lyttet ved ABS modulen som står der, da hører jeg en susing fra en motor ved tenningen på.
fatso91 Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Skrevet Juli 14, 2013 HeiHar noe problemer med min ny innkjøpte 528 og min første bmw så ikke kommet helt inn i kor alt er på bilen. Problem 1: Bakluke vil ikke opp, 0 reaksjon i motor når man trykker på knappen inni eller bak på luken, får også beskjed i dashbordet at bakluka er åpen, noe den ikke er. Er mest sannsynlig knekt en nøkkel i låset til bagasjeluken, så den kan jeg ikke bruke. Hvor finner jeg ledningene som går til motoren, regner med det går innom ett rele? Tenker jeg skal prøve å sette strøm direkte på aktuatorn og se om den går opp. Problem 2: Ingen varme i cupe, eller veldig svak varme selv om motor er varm. Når jeg setter anlegget i auto stopper viften helt, så tenker da at det muligens er temperatur sensoren inni bilen som er feil? At den trur det er veldig varmt inni bilen derfor ikke gir på noen varme. Noen som vet hvor denne står eller har andre forslag? Problem 3: Ingen lyd fra radio, ikke skurring eller noe. Den søker inn radio kanaler uten probelem, men er ingen lyd. Har lyd når jeg hører på CD gjennom CD veksleren.. Noen forslag her? Problem 4: Airbag lampe lyser, noen kjente feil her som jeg kan prøve? Må på eu kontroll snart så må få trikset bort det lyset på en måte. Håper noen flinke der ute kan komme med noen svar 1. Du har brudd i ledningene, disse ligger som nevnt tidligere i en kabelklyse på høyre side øverst når bakluka di er åpen. Disse kan du lodde sammen så blir det knall, du har sikkert flere røki kabler der (jeg hadde 5 stk) 2. Jeg har nesten samme problem, bare at jeg ikke får kald luft, jeg får lunka luft selvom instrumentet sier at det er 40+ grader ute (Har satt på ny temp føler ettersom min gamle var borte, men den viser for mye obviously), men har hørt at vis varmeapparatet ikke fungerer helt, så har det noe med 12V vifta som sitter i motor rommet, vis den ikke går så funker det ikke helt som det skal har jeg hørt, mulig det er feil men. 3. Dra ut radioen og se om antenna sitter i? Jeg har heller ingen radiosignaler når jeg er hjemme, men når jeg beveger meg inntil byen får jeg inn på alle. Du er ikke heller på WMV eller hva det radio båndet heter? 1: Borret hull i bagasjeluka nå og fikk dirket opp låsen og fikk opp luka, var 4 kabler som var av sletten i den kabel pølsa 2: Har også lunk i varmeanlegget ved den på fullt, ikke ren kaldluft. Ute tempen min viser rett, men ingen varme i bilen fordeom. 3: antenna sitter i, er det ikke en radio boks eller noe sånt i bagasjerommet? Den finner radio kanaler uten problem, finner nye etterhvert som jeg er på forskjellige plasser. Men er absolutt 0 lyd, ikke skurring eller noe.
fatso91 Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Skrevet Juli 15, 2013 hmm, tenkte jeg skulle prøve å lufte kjølesystemet siden jeg ikke hadde noe varme i kupeen. Men bynner å lure på om jeg har gjort noe galt. satt nøkkelen på trinn 2, varme på fullt, vifte på hakk 2. Åpnet lokk på ekspansjonstank, og begge lufteskruene. Fyllt helt opp med kjøleveske, men den sirkulerer ingenting, kom bare litt ut av utluftningsskruene helt i starten så stoppet det helt. Hører pumpen surrer i motorrommet, men hvorfor sirkulerer den ikke? Er det pgr av mye luft i systemet, og hvordan får jeg da lufta ut den? Var forresten meget lite kjøleveske på biln når jeg hentet den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå