Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg flytter as.... :P

Du har jo bestilt deg den eneste bilen som er billigere i Norge enn i Sverige :lol:

Hvilken bil er det? EL-bil?

Begynner på T og slutter på esla ;)

Skrevet

Gratulerer, hvilken da? Tesla S ?

Du må lage en lang og god reportasje når du har fått kjørt den litt.

Interessant å få vite reell kjørelengde osv.

Skrevet
Gratulerer, hvilken da? Tesla S ?

Du må lage en lang og god reportasje når du har fått kjørt den litt.

Interessant å få vite reell kjørelengde osv.

wicky er blitt sånn miljømann, så han vil ikke ha noe med petroleum å gjøre lenger :mrgreen:

Skrevet

Har en kamerat som akkurat har flyttet til Sverige, han måtte ordne seg svensk personnummer før han fikk kjøpt seg svensk bil.

Var ikke nokk med bare svensk adr dessverre.

Skrevet
Har en kamerat som akkurat har flyttet til Sverige, han måtte ordne seg svensk personnummer før han fikk kjøpt seg svensk bil.

Hva mener du før han fikk kjøpt seg svensk bil? Man må ikke ha statsborgerskap i landet du kjøper bil i.

Virker som det er veldig mye usikkerhet / feilinformasjon rundt dette med svensk bil i Norge.

Skrevet

Hvis jeg husker det, så skal jeg få han til og skrive inn info om dette når han kommer innom meg senere i kveld. Er bare 1.5 måned siden han flyttet bortover, så da får dere info om reglene som gjelder nå.

Skrevet

Kompis av meg flytta ned, han hadde svensk bil registrert på seg dagen etterpå. Null problem :P

Skrevet

Spør moderator Nautiluz. Han er norsk, bor i sverige, kjører svenske biler i norge. Han vet nok også helt sikkert hva som må til.

Skrevet

Jeg er den kompisen det er snakk om litt lengre opp her...

Tollerne på grensa når jeg flyttet over sa at det ikke var noe stress - bare å kjøpe bil dagen etter, men realiteten var ikke like morsom.

For å få registrert bilen MÅTTE jeg ha svensk personnummer (2-6 ukers behandlingstid), da dette må stå på "salgsmeldingen" som skal sendes inn til transportstyrelsen. Ellers vil selger få denne i retur og eierskiftet blir ikke godkjent. Dette hadde jeg en laaaaaang debatt men den nevnte transportstyrelsen om, og det gis ikke unntak fra kravet om personnummer om du ønsker å ha skilter på din nykjøpte svenske bil.

Alle kan selvfølgelig kjøpe en uregistrert bil, men da må evt den gamle eieren avregistrere bilen før du får kjøpt den.

I tillegg kreves det forsikring på bilen, og der vil du møte samme problemstillingen - ingen personnummer = ingen forsikring.

Hilsen Remi (ganske fornøyd eier av en Audi A8 4,2 som kostet meg 18.000).

Skrevet

Dette er for og eie/kjøpe bil. For og kunne kjøre en svensk bil i norge skal det holde med svensk adresse.

Skrevet

Så konklusjonen er at en må ha svensk personnummer for å registrere bilen på skilter i Sverige? Og at jeg fritt kan kjøre med den i Norge så lenge jeg er mer i Sverige enn i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...