Gå til innhold

BMW 320D E92 2007 problem med bremser og setebelte

lassedahlberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 320D E92 2007 modell som jeg har litt problemer med...

Det første problemet er med bremsene, det vibrerer/rister i bilen ved over 10 minutts kjøring, trodde først det var hjulboltene som var løs på ett hjul, men alle boltene var fast.

Etter noen dagers bruk, ble bilen kjørt i ca 20 min i 80+ km/t da begynte det å riste mer og mer og bilen bremset litt "av seg selv", da vi kom frem, gikk jeg rundt bilen og prøvde å se om det var noe jeg kunne klare å se ved første øyekast, det kom VELDIG mye varme fra venstre bakhjul (tror ikke det er hjullager)

Fikk bilen hjem, har nettopp sjekket bremseklossene og skiva på høyre bakhjul. Det var ett par grove spor i skiva og klossen som om det har kommet småstein mellom skiva og klossen, men kunne ikke se noen stein der... Var ikke slike spor på andre siden.

Er dette normalt og sannsynligvis årsaken til varmen og vibrasjonene jeg har opplevd? Eller kan det være noe annet? parkeringsbremsen? Var godt med belegg på klossene... HJELP!!!

3r533o1t0hrzbvk1ktpg.jpg

bilde av klossene, vises ikke så godt her hvor grove sporene er...

Problem 2, belte på passasjersiden går ikke tilbake, må jeg kjøpe hele belte opplegge nytt der eller er det en enkel sak? Hvor får jeg kjøpt nytt såfall?

Takker ærbødigst for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan du bevege stempel i caliper fint?

Glir det godt på glideboltene?

Ang setebelte så må du vel kanskje ha hele beltet nytt, se selv på http://www.bmwfans.info

Hvordan sjekker jeg det? Med handkraft eller med tang? Fikk bremseklossene fint av og på da...

Glideboltene så ganske så "rein" ut, kan det være at problemet er løst ved å ha på kobberpasta?

Er det samme belte på passasjer og førersiden?

Er jeg kommen på rett plass på siden? Finner ikke selve belte..

http://bmwfans.info/parts/catalog/E92/C ... elt_front/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glideboltene pleier å være smørefri på BMW, er det på e39 og e46 for eksempel.

Om du klarer å presse stempel inn igjen med fingre er alt ok, veldig sikkert. Evt så kan du ta av støvkoppen rundt stempel å se selv. Men da må du jo lufte systemet og passe på all skitten, så du ikke får det i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som caliper som henger. Skal gå an å trykke inn med relativt liten kraft med en tang e.l, men har vært borti at de henger selv om de tilsynelatende går lett også (egen bil, akkurat samme scenario)

Ang setebelte har du funnet riktig. Belte er nr1 på tegningen. Du skal ha et av de nederste (frnt rght=høyre foran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...