Gå til innhold

Thomas BMW E21 & BMW E12!


Newgarden93
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er en nippel per trakt, så lurer på om jeg ikke skal sammle alle de i en boks siden di er så små. Vet at på S14 så er det en stor nippel til bkf bak på inssuget. Er jo meningen at jeg skal hente fra luftfilter boksen, men skal jo ha åpne trakter! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Det har vert stille fra meg lenge nå og det skyldes flytting. Har kjøpt meg leilighet og fått leid et nytt verksted til E12en. Har rigga opp det nye verkstede med løftebukk, så nå skal det gå radigt fremmover! :) Kommer med bilder etterhvert av det nye lokalet. Satser på å få kjørt E12en av egen amskin før vinteren kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått kommet godt i gang med E12en igjen, må si jeg har kommet et godt støkke på veien. Har fått satt på girkassa, montert spakstell. Montert bremser forran. Satt på oljekjøler, satt i ny radiator montert bmrs slanger på servoen. Fått sendt mellomakslingen til korting og full overhauling på GK driveline.  Er ikke lenge før bilen er start klar nå! :):):) 

skal montere orginal nette i løpe av neste uke. Er vel best å montere originalt når bilen skal vises på BT. Har tenkt å bytte til datasprut, men vet ikke om jeg skal ha megasquirt eller maxxecu? Hva er best?

så må jeg Bygge batteri kasse så jeg får strøm på bilen. Målet er å få hatt bilen på en kontroll time hos BT før vinteren. Og en liten kjøre tur :) 

 

slenger med noen bilder: :) 

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje spesielt mykje om datasprut, men eg veit hvertfall sopass mykje at MaxxEcu e mykje bedre enn MS :P Eg har plana om å kjøpa Maxx til min E30 M50 når eg ein dag får montert kompressoren eg har liggande, og ein kompis av meg skal skifta ut M20 turbomotoren med Autronic til fordel for M50 med turbo og Maxx i banebilen sin :)

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Går lenge mellom innlegga fra meg nå, skal prøve å bli flinkere til å skrive oftere :) 

Har starter å fikse opp ledningsnette med å ha på ny isolasjon der det trengs. Å sjekke at alle ledninger er i orden. 

Har fåt monter luftfilter boksen, var så vit jeg fikk plass til den, må kanskje ta av mere. Har også montert slange til oljekjøler og catch tank :) 

 

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Morty999 skrev:

Her motorn min er ja :)

 

bare synd jeg ikke har fått alle penga for den ennå. men blir vell bra denna tenker jeg :)

 

PS. Motoren er ikkefra M1, men fra en E28 M5 :)

Motoren min nå :P 

Kan jo nevne det at det er tidligere eier som ikke har betalt for seg, sånn at alle som leser her slipper å få inntrykk av at jeg ikke er en som betaler for meg. tenk deg om neste gang før du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...