Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Skrevet

Ikke my som har skjedd her i det siste. Tiden har gått med på å flytte til nytt hus. Så E21 fikk seg en liten lufte tur :)

Kommer til å bruke mye av tiden i sommer på M5en. Så får se hvor mye som blir gjort med E21 :)

post-75269-0-64810300-1429851297_thumb.j

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har jeg hentet tilbake understelle fra pulverlakk hos Ophems pulverlakk. Ble sinnsykt bra resultat. Han har gjort en jevlig bra jobb! Saa naa skal jeg bestille alt jeg trenger til understelle og sende bilen paa sandblaasing. Men foorst skal jeg ta meg en ferie til syden :)

Skrevet

Noe forslag til hvor og hva jeg kan få tak i av gate/ racing dempere til bilen? må vere lovelig. :) sitter å tenker mye på hva motor jeg skal putte nedi, siden det nå ikke er lov lengre og endre akselvektene på bilen. Er opprinelig en 318i, så må holde meg under vektene til den. Tar med glede imot forslag ;)

Skrevet

Imponerende arbeid og pågangsmot!

Fargen som den 2002'n litt tilbake i tråden hadde tror jeg hadde kledd bilen godt ;)

Mvh

Michael

Skrevet

Er ikke det maksimum akselvekt du må holde deg innenfor? Skal vel være litt å gå på da vel? 

Om de er den aktuelle vekten blir det jo tricky... S14?

Skrevet

Bør gå med m20 i den.

Total vekt på min 318i 

1. 720kg

2. 820kg

Min

320 m20

1 .770kg

2. 820kg

Så det er kun 50kg forskjell på de, det kan du sikker slanke vekk, med og bruke en 4.trinns kasse, m20 og fjerne isolasjons mattene i gulvet, for og komme innenfor.

Kommer ikke til 323i mine nå, men tror de har samme totalvekt som 320 

Skrevet

Jeg planlegger å gå for M52 i min 318 etterhvert.  Ut fra det jeg har googla meg fram til skal det være helt oppnåelig mtp aksel vekter pga alu blokk i M52 og tung M10.

Er masse tråder som dokumenterer dette motorbyttet bla. på bmwe21.net, men de fleste høyrestyrt... Finnes dog en og annen med venstrestyring fra USA og Nederland.

Skrevet

Imponerende arbeid og pågangsmot!

Fargen som den 2002'n litt tilbake i tråden hadde tror jeg hadde kledd bilen godt ;)

Mvh

Michael

Takk for det! 

Tror det blir den fargen! Veldig fin :) 

Skrevet

Bør gå med m20 i den.

Total vekt på min 318i 

1. 720kg

2. 820kg

Min

320 m20

1 .770kg

2. 820kg

Så det er kun 50kg forskjell på de, det kan du sikker slanke vekk, med og bruke en 4.trinns kasse, m20 og fjerne isolasjons mattene i gulvet, for og komme innenfor.

Kommer ikke til 323i mine nå, men tror de har samme totalvekt som 320 

Takk for godt svar. Tror det skal gå fint med M20 :) 

Skrevet

Jeg planlegger å gå for M52 i min 318 etterhvert.  Ut fra det jeg har googla meg fram til skal det være helt oppnåelig mtp aksel vekter pga alu blokk i M52 og tung M10.

Er masse tråder som dokumenterer dette motorbyttet bla. på bmwe21.net, men de fleste høyrestyrt... Finnes dog en og annen med venstrestyring fra USA og Nederland.

Det høres jo bra ut :) takk for svar 

• 1 month later...
Skrevet

Ha vert dårlig med oppdatering her. Så får skrive litt. Har nå gjort bilen klar for å sendes på sandblåsing og grunning. Så blir det å legge på understellsmasse for så og montere understell. Går sakte med sikkert fremmover :)

post-75269-0-94289700-1437046236_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...