blckwtr Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Hei, jeg kom over denne på nett, og lurer på om det er noen som har erfaring med å skifte slike greier, hva man skal tenke på og hvilke feller man kan gå i... http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5er-6er-E ... 4ac65d162d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Hvis du bruker søkefunksjonen og Google vil du finne drøssevis av tråder med ettermontering av CIC/CIC DAB. Jeg og awt her inne har blant annet ettermontert CIC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Juli 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2013 Ja, jeg har søkt en del, mange firma rundt omkring i verden som ettermonterer dette, samt koder bilen til de funksjonene du vil ha og ikke ha. Har også lett etter en steg for steg manual for hvordan man installerer utstyret, og ikke minst kodingen etterpå dersom det behøves... Har imidlertid noen spørsmål rundt dette: - Må jeg kutte vekk noe for å få noe av delene til å passe? - Hvor installeres DAB-antennen, må jeg demontere halve bilen? Og hvor mye koster denne evt. - Får man DAB-funksjon som på F10/F11, eller er det fortsatt slik jalla-opplegg som noen installerer i bilen sin etterpå?! - Den nye iDrive kontrolleren, passer den helt uten videre i innfestingen under panelet? Stikker den lengre opp eller sitter den dypere, slik at det ikke vil passe uansett? - På en link jeg fant, ser jeg en som prater om at han mistet det lille hullet i panelet foran, vet ikke helt hva han mener med det?! Tar den større plass slik at jeg ikke har askebeger lengre?! Er det et hull som var i de tidligere modellene av E61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Da vil jeg påstå du ikke ahr søkt så veldig mye, da det er relativt enkelt å finne svar på dette. Må jeg kutte vekk noe for å få noe av delene til å passe?Ja, kontrollen. - Får man DAB-funksjon som på F10/F11, eller er det fortsatt slik jalla-opplegg som noen installereri bilen sin etterpå?! Slik jeg tolker auksjonen er dette original DAB-radio, så den vil fungere som på nyere biler. Nå har forøvrig ikke enheten på bildet i auksjonen DAB, men det er nok bare et arkivbilde. Det kan også være verdt å nevne at denne ikke støtter DAB+, og at vanlig DAB (uten +) blir lagt ned sammen med FM-nettet. - Den nye iDrive kontrolleren, passer den helt uten videre i innfestingen under panelet? Stikker den lengre opp eller sitter den dypere, slik at det ikke vil passe uansett? Den passer, men du må som nevnt kutte litt. I tillegg må du enten kutte i dekselet rundt kontrollen eller kjøpe nytt deksel - På en link jeg fant, ser jeg en som prater om at han mistet det lille hullet i panelet foran, vet ikke helt hva han mener med det?! Tar den større plass slik at jeg ikke har askebeger lengre?! Er det et hull som var i de tidligere modellene av E61? Dette gjelder kun for biler med liten skjerm originalt (M-ASK). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå