Kattlikzm Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Er på tide å bytte bremseklosser på e46 320ien! Vurderer Greenstuff både foran og bak. Hvordan er holdbarheten på disse vs de originale klossene? Er greenstuff bedre enn de originale på bremsing? Klossene skal forresten ikke brukes til banekjøring, kun normal kjøring på norske veier . Dem skal brukes på originale skiver. Kom gjerne med erfaringer og anbefalinger!
Mr.Goodisland Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Jeg kjører med greenstuff på alle hjul. Holdbarheten vet jeg ikke så mye om siden jeg er på første settet. Men bremsekraften er i alle fall utrolig god. I tillegg skaper de vel mindre bremsestøv enn normale klosser, noe du vil merke om du er pirkete på sånnt Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Dooh Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Hørt at bremsebelegget løsner fra selve klossen, og dette var visst et stort problem med disse klossene. Noen som v et om dette er fikset?
Kattlikzm Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Jeg kjører med greenstuff på alle hjul. Holdbarheten vet jeg ikke så mye om siden jeg er på første settet. Men bremsekraften er i alle fall utrolig god. I tillegg skaper de vel mindre bremsestøv enn normale klosser, noe du vil merke om du er pirkete på sånnt Sent from my iPhone using Tapatalk 2 hehe, jeg er veldig pirkete på nettopp det:P Greenstuff høres ut som en livredder. bruker du klossene med originale skiver?
Kattlikzm Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Hørt at bremsebelegget løsner fra selve klossen, og dette var visst et stort problem med disse klossene. Noen som v et om dette er fikset? Regner vell med at det skjer kun ved banekjøring/veldig aggressiv kjøring? litt dumt om det skjer ved normal bremsing
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Skal montere redstuff klosser på min E39 i morra, sammen med nye skiver og slikt. SKal vertfall støve MYE mindre. Er så irriterende når du har vaska bil, og været holder seg fint en uke, men før du har kommet halveis i uka er felgene brune og resten av bilen fortsatt fin..
handsome Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Redstuff støver MYE! Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
D.Toft Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 redstuff må vel kjøres inn for å få varme i dem? yellow stuff skal være gode greier.
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Redstuff støver ikke ut i fra det jeg har blitt fortalt, og dem skal virke helt fint uansett temp. Er flere drosjer her som kjører med dem, og de er storfornøyd. Men jeg vet ikke, har aldri prøvd. Så tiden får vise.
D.Toft Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Some BRAKE DUST is inevitable from every brake pad and it is impossible to totally eliminate dust otherwise brake vibration will occur. We never advertise ZERO DUST we only advertise LESS DUST and we appreciate that in some cases dust will be almost the same as original pads. However, please note that dust is always more severe in the first 1000 miles of driving especially if pads were fitted to partly worn rotors. Another condition which promotes significant dust is wrong pad compound choice. If you have a car with over 200bhp (horse power) or drive above what we might call a spirited street level, for example green pads would not be suitable and red ceramic, being a slightly harder pad, can handle these higher speeds and loads and gives off less dust … there may be cases of overload where the Green pads are carbonising in use and a higher spec pad (Red Ceramic) is needed. If you have been sold greens and need reds, go back to the dealer where you purchased them and ask him for some sort of a deal to get you onto the correct brake compound. Yellow compounds are a fantastic brake, probably our best but they are equal in dust to Original parts and should not be chosen if a low dust pad is what you need. Our CLEANEST pads are RED CERAMIC for sedans and Green 7000 series for SUV and light trucks. http://ebcbrakes.com/about-ebc/faqs/
Kattlikzm Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Skal montere redstuff klosser på min E39 i morra, sammen med nye skiver og slikt.SKal vertfall støve MYE mindre. Er så irriterende når du har vaska bil, og været holder seg fint en uke, men før du har kommet halveis i uka er felgene brune og resten av bilen fortsatt fin.. Skjønner nøyaktig hva du mener . Dette er mine bare etter 1 uke Ikke så ille siden det er bak-felgene, men fortsatt irriterende å fjerne det. Tror neppe du blir kvitt bremsestøven for godt. men det støver betraktelig mindre med redstuff ut i fra det jeg har lest:P
Fidelio Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 har redstuff på min e46 med gs performance skiver. støver mindre enn org klosser. men støver litt selvfølgelig. når dem blir varme, så stopper bilen for å si det sånn. Bilen stopper fint når de er kalde også selvfølgelig
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Så klart blir man ikke kvitt støvet, men bare det og få minsket mengden vil gjør meg fornøyd Syns det høres så dumt ut at har du mer en 200 hk må du ha sånn og sånn, kan jo ha 500 hk og fortsatt kjøre normalt og ikke ha behov for mer en for eksempel greenstuff..
Clevion Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Skal montere redstuff klosser på min E39 i morra, sammen med nye skiver og slikt.SKal vertfall støve MYE mindre. Er så irriterende når du har vaska bil, og været holder seg fint en uke, men før du har kommet halveis i uka er felgene brune og resten av bilen fortsatt fin.. Jeg kan fint vaske bilen på lørdag, så er det møkkflekker rundt alle hjørner og felgene er svarte
SST Skrevet Juli 26, 2013 Skrevet Juli 26, 2013 Så klart blir man ikke kvitt støvet, men bare det og få minsket mengden vil gjør meg fornøyd Syns det høres så dumt ut at har du mer en 200 hk må du ha sånn og sånn, kan jo ha 500 hk og fortsatt kjøre normalt og ikke ha behov for mer en for eksempel greenstuff.. Så utrolig enig! Dette er en veldig dårlig formulering i "markeds-stuntet" til EBC. Virker veldig lite profesjonelt, og jeg vurderer å IKKE teste greenstuff pga. dette. Mulig jeg er sær, men syns hele greia blir så "billig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå