Clevion Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Heisann. Etter og vært stolt eier av en ganske pen BMW 5serie i et snaut halvt år nå, så jeg vurderer jeg og gå opp i motorstørrelse osv. Det er klart det er mye man kan gjøre med en bil, f.eks bytte motor eller og bygge om, men siden jeg ikke er helt der enda (kommer vel aldri dit heller på motor-bytte fronten) osv, så vurderer jeg og bytte ut 520en med en M5. Jeg er veldig fornøyd med BMWen jeg har, elskverdig kjørekomfort, ser utrolig bra ut, egentlig alt jeg vil ha, og trenger, klart noenting jeg kunne tenkt meg på en evt bil etter denne, men da jeg først skulle ha en 5er, så skulle jeg ha akkurat det denne hadde, det den mangler er soltak og navigasjon (navi kan jo ettermonteres anyways), og E39 M5en har jo nettop dette, også er det klart at når man går opp fra 2 liters Mazda 626 med 116hk 4sylindra bil til en 2.2 rekkesekser med 170hk så går det jo betydelig bedre dog vekta på bilen og forskjell til den andre, men jeg som maaaange andre elsker fart, akselerasjon og alt annet, og vil gjerne ha mer hester og større motor. Det er ikke snakk om og ha en helt ny bil med bitteliten motor, men faktisk litt eldre bil med stoooor motor! Så til det jeg lurer på, hvordan er det og eie en M5? Regner med at det er en del her som har hatt en, har en og sikkert vil ha en! Jeg har et par bil-frelste kollegaer, og han ene sa han skulle kjøpe seg en BMW M3, og jeg sa da at vis han gjorde det, så skulle jeg bytte ut min bil med en M5, nemlig E39! Og nå ser det skummelt ut for at han faktisk gjennomfører det, og da er det vel time to follow eller noe sånt, også en annen kollega av meg skulle ha seg M6 vis jeg gjennomførte kjøp av M5! Bensinforbruk spiller liten rolle for meg, da bil er bil, den bruker bensin og det må man ha uansett om det koster ti spenn, 15 spenn eller 20, men noe annet som spiller en rolle, er forsikring! Hvilke forsikringselskaper forsikrer disse type biler med litt heftigere motor enn alle andre dagligvare-biler. Jeg selv er 20 (ja, jeg er ganske ung til og eie en slik bil) og har 40% bonus as we speak, kan få 50% vis jeg bytter forsikringselskap nuh, fikk telefon fra Gjensidige som hadde noe billigere på min 520. Og klart kasko forsikring skal på, det er obligatorisk, er risikosport og kjøre uten, og ganske idiotisk tho. Hvor forsikrer du din M5? Hvor mye penger bruker du på bilen din i bensin, og ellers utgifter som verksted turer en sjelden gang, forskjell på priser? Dette blei mye, men ganske enkelt, fortell meg gjerne litt om hvordan det er og eie en M5! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Tror du kommer til å slite med å få en kurant pris på forsikring, men ta en telefon rundt til flere selskaper, så kanskje du kan presse ned prisen. Har selv hatt to M3'er og en 540 på meg selv, og er bare i 20-årene - men nå har jeg heldigvis 70% bonus. Første E30 M3'n hadde jeg på fatter, da jeg var en del yngre og hadde lav bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2013 Tror du kommer til å slite med å få en kurant pris på forsikring, men ta en telefon rundt til flere selskaper, så kanskje du kan presse ned prisen.Har selv hatt to M3'er og en 540 på meg selv, og er bare i 20-årene - men nå har jeg heldigvis 70% bonus. Første E30 M3'n hadde jeg på fatter, da jeg var en del yngre og hadde lav bonus. Hvor mye endte du opp på pris på forsikring? 540 er vel det nærmeste man kommer til sammenligning av M5en. Jeg har evt. vurdert og sette det på bestefaren min, da fatter mest sannsynlig ikke vil engang vite at jeg vurderer og bytte bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Tror du kommer til å slite med å få en kurant pris på forsikring, men ta en telefon rundt til flere selskaper, så kanskje du kan presse ned prisen.Har selv hatt to M3'er og en 540 på meg selv, og er bare i 20-årene - men nå har jeg heldigvis 70% bonus. Første E30 M3'n hadde jeg på fatter, da jeg var en del yngre og hadde lav bonus. Hvor mye endte du opp på pris på forsikring? 540 er vel det nærmeste man kommer til sammenligning av M5en. Jeg har evt. vurdert og sette det på bestefaren min, da fatter mest sannsynlig ikke vil engang vite at jeg vurderer og bytte bil. 540'n jeg hadde var en 1995 mod. E34. Lurer på om jeg havnet på rundt 16k med full kasko når jeg hadde 50% bonus. Husker ikke om dette var IF eller Gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 330en koster rundt 1200-1300 i mnd hos gjensidige. Begge er 24 år og har 50% bonus. Full kasko med 16K km og 8K egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Hvordan det er å eie en m5: Bensinforbruket ligger på rundt 1.6 på vanlig, blandet kjøring. Forsikringa ligger på ca 2000,- i mnd på mora mi med meg som bruker. (Hun er 53 år gammel med full bonus, jeg er 20). Dette er i gjensidige, skulle jeg forsikre den selv ville de ha 173.000,-(!!!!!), de fleste andre selskap ville ikke gi en pris engang Delene koster og jeg har vært ganske uheldig hittil med en del utslitt/gåent i understellet, så bilen har kostet en del kroner å drive per km. Heldigvis har jeg en jeg kjenner som skrur for meg på kveldstid på verksted, så jeg sparer en del kroner der.. Jeg var 19 når jeg kjøpte denne bilen og det har gått bra hittil, selv om det kanskje er litt uforsvarlig å eie såpass motorsterk bil når man har så lite erfaring i trafikken. Ja, jeg innrømmer det like så greit selv! Den tida jeg har fått bruke bilen uten noen form for vibrasjoner og slark i understellet har det derimot vært helt fantastisk. Den følelsen man får når man står i garasja og fyrer opp 8 sylindre og 400 hestekrefter er helt herlig, kjenner adrenalinet begynner å pumpe allerede før jeg har begynt å kjøre, ettersom det er e46'en som blir brukt til daglig Hvis du har muligheten, gå for det! Men husk, det kan fort bli dyrt, veldig dyrt. Det har jeg selv fått erfare, så sørg for å få sjekka gjennom bilen 100%!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Jeg betaler ca 12' i Nemi. Vanlig slitedeler koster vel ikke så mye mer enn vanlig e39. Det positive er jo at det finns utallige webshops i usa som leverer rimelige deler til e39 M5 da det er mange av de der borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2013 Sjekka just Nemi for 540/545 som var nærmest en M5, og det var 5 kjappe laken i måneden. Så det kan bli veldig interessant og velge forsikringselskap vis jeg gjennomfører kjøp av en M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Jeg er 21 år og har en E46 M3 forsikret på meg selv. Betaler 1750kr mnd med 60% bonus og 8000km kjørelengde, full kasko hos DNB Kan ikke tenke meg at E39 M5 er noe spesielt dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Skjer med at gutta betaler 20000 i året a? For det første, bruk enter-tasten å lag noen avsnitt, så det er litt lettere å lese. Ser ut som en to-åring som har skrivd. Jeg betaler 8000 i året med delkasko og 70% bonus hos gjensidige. 25 år. Delkasko holder vel for deg å? Og kjøpe fordi M5 fordi en bekjent kjøper seg M3...høres ut som en entusiast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Skjer med at gutta betaler 20000 i året a? For det første, bruk enter-tasten å lag noen avsnitt, så det er litt lettere å lese. Ser ut som en to-åring som har skrivd. Jeg betaler 8000 i året med delkasko og 70% bonus hos gjensidige. 25 år. Delkasko holder vel for deg å?Og kjøpe fordi M5 fordi en bekjent kjøper seg M3...høres ut som en entusiast.. Beklager, virkelig ikke mitt problem vis du ikke klarer og lese en sammensatt tekst. Beklager. Delkasko holder sikkert, har kjørt med det på tredje året, enda ikke smelli. Vel, nå "klarte" du vel ikke å lese alt jeg skrev, men jeg når man kjøper en sterke bil, og er bilinteressert, vill man alltid ha mer, den med "at en bekjent" var mer en fleip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Skjer med at gutta betaler 20000 i året a? For det første, bruk enter-tasten å lag noen avsnitt, så det er litt lettere å lese. Ser ut som en to-åring som har skrivd. Jeg betaler 8000 i året med delkasko og 70% bonus hos gjensidige. 25 år. Det er "litt" prisforskjell fra delkasko til kasko, spesielt på en M-bil. Jeg syns i hvert fall det er helt uforsvarlig å kjøre rundt i en M3 uten full kasko. Men det er ikke mine penger som står på spill i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Skjer med at gutta betaler 20000 i året a? For det første, bruk enter-tasten å lag noen avsnitt, så det er litt lettere å lese. Ser ut som en to-åring som har skrivd. Jeg betaler 8000 i året med delkasko og 70% bonus hos gjensidige. 25 år. Det er "litt" prisforskjell fra delkasko til kasko, spesielt på en M-bil. Jeg syns i hvert fall det er helt uforsvarlig å kjøre rundt i en M3 uten full kasko. Men det er ikke mine penger som står på spill i dette tilfellet. Helt enig. En kjører ikke M bil uten full kasko. Neste er at en M5 er noe dyr i drift. Ikke bare på drivstoff, men og i deler. Har min på femte året nå. Og summen i deler og vedlikehold, forsvarer ikke kilometerstanden. Jeg er "voksen", eller i slutten av 30 årene. Og kan ikke forstå hvordan eller hvorfor noen skal blakke seg helt på en bil, en egentlig ikke har råd til å kjøre. Etter 150 000 km følte jeg behovet for at min bil trengte ettersyn av det større slaget. Jeg har nå passert 150 000kr i deler. Meste oppgraderinger selvfølgelig. Men alternativet var orginal deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Har Gjensidige og betaler ca 13.000,- i året. 70% og Full-kasko IF skulle ha rundt 24.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Hør med Eika forsikring. De er ganske billige faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå