Gå til innhold

Bmw e36 325 coup- NY BIL OG NY TRÅD

halvors1
 Share

Anbefalte innlegg

veldig fin bil, og en fantastisk farge :-)

Jeg lurer på hvor lett det er å få godkjent en 318is til 325, for jeg har hørt at siden akselvekten blir tyngre så er det veldig vanskelig å få det godkjent. Har du snakket med noen hos BT eller hørt om det er mulig? Har samme motor selv, og ønsker selv å bygge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lett det er å få godkjent en 318is til 325, for jeg har hørt at siden akselvekten blir tyngre så er det veldig vanskelig å få det godkjent. Har du snakket med noen hos BT eller hørt om det er mulig? Har samme motor selv, og ønsker selv å bygge om.

det er en liten prosess.. skal starte på det selv nå snart! :) men kan jo fortelle litt som MÅ gjøres.

for det første så er det ikke akselvekten som teller lenger, det er totalvekt på bilen. så hvis du skal ha det godkjent så må du lette bilen litt ( få lånt en carbonbakluke, stoffseter etc. holder med rundtg 60kg ) så må alt av delenr være likt på bilen som en org 325, men da masse er likt fra 318is og 2.5l så er det ikke så mye som må byttes. bare bremser etc. så du må da ha den på kontroll hos et merkeverksted for å sjekke at alt stemmer overens fra en 2.5l ( dette skal jeg gjøre hos SS Performance i skien ). så må du ha kvitering på motor og delene hvor de kommer fra. dette kan lett fikses via en hogger etc.. kjøp en BILLIG 2.5l fra en hogger og godkjenn bilen med denne..

er fortsatt i prosessen selv, så vet ikke om det blir godkjent.. men lykke til med ombygging :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en liten prosess.. skal starte på det selv nå snart! :) men kan jo fortelle litt som MÅ gjøres.

for det første så er det ikke akselvekten som teller lenger, det er totalvekt på bilen. så hvis du skal ha det godkjent så må du lette bilen litt ( få lånt en carbonbakluke, stoffseter etc. holder med rundtg 60kg ) så må alt av delenr være likt på bilen som en org 325, men da masse er likt fra 318is og 2.5l så er det ikke så mye som må byttes. bare bremser etc. så du må da ha den på kontroll hos et merkeverksted for å sjekke at alt stemmer overens fra en 2.5l ( dette skal jeg gjøre hos SS Performance i skien ). så må du ha kvitering på motor og delene hvor de kommer fra. dette kan lett fikses via en hogger etc.. kjøp en BILLIG 2.5l fra en hogger og godkjenn bilen med denne..

er fortsatt i prosessen selv, så vet ikke om det blir godkjent.. men lykke til med ombygging :D

Ah okei, takker for info :) Muligens det blir turbo i min heller, men kommer jeg over en billig 325 så tar jeg den! Du får ha lykke til selv, og kom gjerne med oppdateringer ang. godkjenningen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøst med turbo også! den blå som står i deler bak på det ene bildet er det 2.5l turbo i, 600hk på hjula! :) bygget opp igjen nå!

men jeg kjører med 2.5 selvom den ikke er godkjent, etter jeg prøvde 325 i forhold til 318is så var det ikke snakk om å gå tilbake :) skal selvfølgelig komme med oppdateringer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Lykke til med ombygginga!

Er det ikke lettest å få tak i en hel 325 og få den plombert hos bt ? :)

Snakket med bt for 1 mnd siden, og de var fast bestemt på at det var akselvektene som gjelder, så i ditt tilfelle må du vel legge til vekt bak for å lette den fremme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...