ZhilleN Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Det er ikke riktig. Det er jo akselvektene i vognkortet som skal overholdes. Det vil si at om man veier på din måte, med hele bilen på vekta, så vil en bil med opprinnelig 50-50 vektfordeling, med en innmontert stor 6-er evt, om jeg plukker ut alt av bagasje og viser bilen med opphengt tankarmatur, å dette resulterer i at bilen er 50 kg over tillatt aksellast på foraksel, men akkurat innenfor tillatt totalvekt. Er det riktig mener du? Da skjønner ikke jeg hvorfor jeg måtte rulle bilen på en platelignende sak dem hadde der inne hvor de sjekket vekta på bilen min men..
///M Daniel Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 snakka me BT idag, og de nevnte at hvis jeg skulle endre vektene i vognkortene så måtte jeg søke om karroseri bytte isteden for motorbytte.. altså at karosseriet fra 316 går over på 320.. enklere jobb dette? da vil jo vognkortet på 320 gjelde, hvis jeg ikke tar feil.
///M Daniel Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 Tror ikke det er snakk om akselvektene faktisk. dette er bare min teori. Men hivs jeg slenger understellet over fra 320'en så er jo akselvektene forandra, det vil jo da tåle den seksern, og i teorien være innforbi grensene. tror bare det er totalvekta de henger seg opp i. men jeg sliter virkeligt med å forstå den idiotiske fremgangsmåten de har..
RS-Heggem Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Det er ikke riktig. Det er jo akselvektene i vognkortet som skal overholdes. Det vil si at om man veier på din måte, med hele bilen på vekta, så vil en bil med opprinnelig 50-50 vektfordeling, med en innmontert stor 6-er evt, om jeg plukker ut alt av bagasje og viser bilen med opphengt tankarmatur, å dette resulterer i at bilen er 50 kg over tillatt aksellast på foraksel, men akkurat innenfor tillatt totalvekt. Er det riktig mener du? Da skjønner ikke jeg hvorfor jeg måtte rulle bilen på en platelignende sak dem hadde der inne hvor de sjekket vekta på bilen min men.. Du er sikker på at det ikke var vektpunkter i hvert hjørne? Uansett, det stemmer ikke. Les i tråden til pedi når han hadde trøbbel med godkjenning, så skjønner dere litt mer..
///M Daniel Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 viewtopic.php?f=1&t=164412 slenger inn denne hvis det er til hjelp, er fortsatt forvirret her
ZhilleN Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Etter det jeg forstod med den plata er at hele vekta på bilen ble veid, men ok da er det nok som du sier da.
Thundercoil Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Reglene går på akselvektene ja. Da er det vektene i vognkortet som er gjeldende. Spiller ingen rolle hva du ettermonterer, og hva det tåler på bilen det kom fra.
termin Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 De veier akselvektene ja. Bare gulvteppet veier nesten 30 kg. De blir ikke helt glade for det på BT, men de godkjente dette i Oslo. Reservehjulet er jo gode 6-7 kg. Aircondition om du har er 9-10kg. Bruk 15" om du har. Går under 325 bremsene. Du kan sette en motstand på bensintankmålerene. Jeg gjorde ikke dette når jeg godkjente, og en tank er vell på 60 liter, du sparer fort altså 50 kg der. Tøyseter er en selvfølge. Asfaltmatter er vell rundt 6-8kg om du fjerner alt. Du har noe isolasjon under bilen rundt girkasse. 1-2kg. Fjerne matter i bagasjerom 1-2kg maks. Dette er de enkleste tingene. Bilen min var noen kilo over, ikke at det gjorde noe. Akselvektene var dog under.
stig. Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 henge opp tankarmaturet (60kg) fjerne dørtrekk, fjerne reservehjul, (10kg ) fjerne stereo. fjerne alt av gulvmatter og isolasjon (hvis el-vinduer,fjerne alle vindusheis motora) da tenker jeg du er i mål jeg
stig. Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 Er ikke lov å fjerne dørtrekkene. brodern viste sin 520 uten dørtrekk når han bygde om til m5,det gikk fint det
-Erik- Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 Mye mulig jeg missforstår her, men det kan virke som at du er ute etter å jukse deg frem til ett (u)lovlig vognkort? Ingenting å henge seg opp i. Selv de mest seriøse bygg på forumet her har blitt vist på samme måte.. Men til trådstarter: greit nok du må slanke bilen din 100kg. Men det har mye å si hvor på bilen du må ta det fra. Om det er 100kg på framenden, hjelper det ikke stort å vise den med 10l på tanken. Husk at om du fjerner 10kg i ræva på bilen, så blir den enda tyngre forran igjen. (Vektstangprinsippet) Jeg har bygget om 2stk m3 og aldri jukset med tank . Kjøp aludører O.l, men selvfølgelig når andre jukser kan jo alle gjøre det..
RS-Heggem Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 Facepalmen kan du gi til deg selv mister. Du kan gå inn til f.eks pedi sin tråd å kalle han for juksemaker å si han har ulovlig vognkort da. Karosseriet er jo det samme som på en 320, men den veide mindre når den var ny, derfor får han lavere margin nå. Det er vel bare pga staten ikke får kronene i ekstra vektavgift de egentlig skulle hatt. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå