Mnemic Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Så jeg skal kjøpe meg bmw igjen. Men jeg klarer ikke og bestemme meg.' jeg står mellom desse: E90 e60 1 serie. Finner ikke så alt for mye innen det jeg har råd til . ca 160k. Det jeg sliter med er at jeg ikke vet hva biler som er "mest" feil med. blir 1 serie for lite for meg? hvordan er bilene på vinterføre ? har ikke hatt bmw på noen år nå så holder på og kommer tilbake i gamen, men det tar litt tid. noen som kan hjelpe / guide meg til en god bruksbil ^^.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 For den summen ville jeg kanskje først og fremst vurdert 1 serie. Du vil lettere finne en nyere og med lavere km på en 1 serie, enn E90 og E60. Det var slik jeg tenkte nå vi skulle bytte bil. 1 serie er en "kombi", og med baksetet lagt ned har en relativ stor lastekapasitet. Har teste selv og jeg fikk inn 6 engangspaller. Litt trangt til voksne bein bak, men bredden er faktisk ganske grei. Få problemer med nyere 1 serie vil jeg påstå. Det er en morsom bil å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 For den summen ville jeg kanskje først og fremst vurdert 1 serie. Du vil lettere finne en nyere og med lavere km på en 1 serie, enn E90 og E60. Det var slik jeg tenkte nå vi skulle bytte bil. 1 serie er en "kombi", og med baksetet lagt ned har en relativ stor lastekapasitet. Har teste selv og jeg fikk inn 6 engangspaller. Litt trangt til voksne bein bak, men bredden er faktisk ganske grei. Få problemer med nyere 1 serie vil jeg påstå. Det er en morsom bil å kjøre. Hva motor burde man gå for ? hørte at der var noen problem med regreim på 07-09 modellene? tenkte isåfall 1.8 eller 2D. selv om alle er 2 litere <.< og så chippe den for og få litt ekstra gamp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Var vel mest pre-face til 07/08 på bensinmotorer 116i/118i, der var det vel reimstrammeren som var problemet. Hvis det skulle være noe problemer med dieselmotorene så er det vel swirlflaps, men det gjelder alle modellene fra BMW. Rett meg hvis jeg tar feil, hvis det er noen andre som leser tråden. Uansett, hvis ikke dette er utbedret på en bil du vurderer, så er det ikke noe problem å bytte de aktuelle delene og du trenge ikke bekymre deg. Er vel også stort sett de samme motorene i 1 serie og 3 serie, og tar jeg feil her også så si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 Var vel mest pre-face til 07/08 på bensinmotorer 116i/118i, der var det vel reimstrammeren som var problemet. Hvis det skulle være noe problemer med dieselmotorene så er det vel swirlflaps, men det gjelder alle modellene fra BMW. Rett meg hvis jeg tar feil, hvis det er noen andre som leser tråden. Uansett, hvis ikke dette er utbedret på en bil du vurderer, så er det ikke noe problem å bytte de aktuelle delene og du trenge ikke bekymre deg. Er vel også stort sett de samme motorene i 1 serie og 3 serie, og tar jeg feil her også så si ifra. hmm ok. Vil ha disel uansett om det blir 1 serie så takk for svar hjelper litt med og bestemme seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Har selv 118d pre-face med 122hk. Helt grei motor, faktisk "litt" kvikk. Med ESS tuning kan denne få 155hk og 380nm. På face-lift etter mars -07 mener jeg det er, så leveres 118d med 136hk fra fabrikk, og med tuning vil du få hyggelige tall på hk/nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Noen formening om en bil som dette? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42616577 hadde jo vært litt fett og ha 7'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Så lenge du ikke har noen spesielle krav til plass så ville jeg nok som Fish over her sier, sett etter en 1 serie. Da er det med ditt budsjett lett å finne en god bil med greit utstyr og levelig kilometerstand, velg så ny bil som mulig er mitt råd som du ikke har spesielle krav til motor. 118d er forøvrig en fin motor i 1 serie, særlig da 116i kan bli pinsomt dau med belastning. Jeg har selv E90 og er strålende fornøyd med bilens driftsikkerhet og kvalitet, disse modellene sammen med 1 serien er ikke like befengt med feil slik som de tidligere utgavene av E60. E90en er fantastisk godt på vinterføre, BMW har ett fantastisk bra og effektivt antispinn system som gjør at bilene ikke står tilbake for andre moderne framhjulstrekkere. 7 serie er kult ja, og dette er utvilsomt mye bil for pengene om dagen. Men det er mye som kan gå galt og det blir som regel svært dyrt når det gjør det. Bilen du viser til over her har imidlertid skuddsikker drivlinje selv om tre liters bensinseksern kan bli noe slapp og tørst i tunge E65. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Så lenge du ikke har noen spesielle krav til plass så ville jeg nok som Fish over her sier, sett etter en 1 serie. Da er det med ditt budsjett lett å finne en god bil med greit utstyr og levelig kilometerstand, velg så ny bil som mulig er mitt råd som du ikke har spesielle krav til motor. 118d er forøvrig en fin motor i 1 serie, særlig da 116i kan bli pinsomt dau med belastning.Jeg har selv E90 og er strålende fornøyd med bilens driftsikkerhet og kvalitet, disse modellene sammen med 1 serien er ikke like befengt med feil slik som de tidligere utgavene av E60. E90en er fantastisk godt på vinterføre, BMW har ett fantastisk bra og effektivt antispinn system som gjør at bilene ikke står tilbake for andre moderne framhjulstrekkere. 7 serie er kult ja, og dette er utvilsomt mye bil for pengene om dagen. Men det er mye som kan gå galt og det blir som regel svært dyrt når det gjør det. Bilen du viser til over her har imidlertid skuddsikker drivlinje selv om tre liters bensinseksern kan bli noe slapp og tørst i tunge E65. hmm så om økonomi er noe jeg liker så burde jeg ikke kjøpe 7 serie med andre ord. uff, er så vanskelig og finne en bil jeg vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 hmm så om økonomi er noe jeg liker så burde jeg ikke kjøpe 7 serie med andre ord. uff, er så vanskelig og finne en bil jeg vil ha Ikke nødvendigvis. Hvis du går ned en generasjon til E38 7-serie så vil du få ett meget pent og bra eksemplar til ditt budsjett, da gjerne med litt motor og fornuftig kilometerstand. På en E65 lik den du linket til over her så bør du iallfall over 250 000 kr for å finne ett bra og godt i varetatt eksemplar som det kan være økonomisk forsvarlig å kjøpe. E38 sies jo å være blandt de mest solide bilene BMW har laget, noe annet enn hva man dessverre kan si om E65 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 For den summen ville jeg kanskje først og fremst vurdert 1 serie. Du vil lettere finne en nyere og med lavere km på en 1 serie, enn E90 og E60. Det var slik jeg tenkte nå vi skulle bytte bil. 1 serie er en "kombi", og med baksetet lagt ned har en relativ stor lastekapasitet. Har teste selv og jeg fikk inn 6 engangspaller. Litt trangt til voksne bein bak, men bredden er faktisk ganske grei. Få problemer med nyere 1 serie vil jeg påstå. Det er en morsom bil å kjøre. Hva motor burde man gå for ? hørte at der var noen problem med regreim på 07-09 modellene? tenkte isåfall 1.8 eller 2D. selv om alle er 2 litere <.< og så chippe den for og få litt ekstra gamp. Kjede, ikke reim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Ser ut til av jeg havner på en E46 330. coupe eller sedan får vi se. har snakket med noen folk som har gitt meg positive tilbakemeldinger. Leter da såklart etter bilen med lavest km og lavest pris mulig, er jo sunnmøring Noen ting jeg burde vite / passe på når det gjelder desse bilene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Du må ikke se på årsmodell når det gjelder motorproblemene på 2.0 diesel. Motoren heter M47, og varierer veldig mellom 1- og 3-serien på årstall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Ser ut til av jeg havner på en E46 330. coupe eller sedan får vi se. har snakket med noen folk som har gitt meg positive tilbakemeldinger. Leter da såklart etter bilen med lavest km og lavest pris mulig, er jo sunnmøring Noen ting jeg burde vite / passe på når det gjelder desse bilene ? Ville valgt bensin, ikke det at diesel varianten er dårlig men den har de beryktede Swirlflaps problemene som gir total havari. Pass opp for rust i framskjermer og dører, fjører har en tendens til å knekke på E46, tror ikke jeg kjenner en E46 eier som ikke har opplevd dette så se etter hvordan disse er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Ser ut til av jeg havner på en E46 330. coupe eller sedan får vi se. har snakket med noen folk som har gitt meg positive tilbakemeldinger. Leter da såklart etter bilen med lavest km og lavest pris mulig, er jo sunnmøring Noen ting jeg burde vite / passe på når det gjelder desse bilene ? Ville valgt bensin, ikke det at diesel varianten er dårlig men den har de beryktede Swirlflaps problemene som gir total havari. Pass opp for rust i framskjermer og dører, fjører har en tendens til å knekke på E46, tror ikke jeg kjenner en E46 eier som ikke har opplevd dette så se etter hvordan disse er. ok. er bensiner jeg har sett på. 2 stykker, 1 i svart og 1 i blå blir vel snart bmw på meg igjen, skal bli utrolig deilig. er det forresten bare club sport som har shortshift ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå