Kristiansan'årn Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Hei har en e34 med takluke problem, for trykket på knappen men kommer en "trappe lyd" som om tannhjul er slitt ned. Koblet fra motoren og skrudde den ned, koblet sammen igjen for å se om takluke motoren funka, ja det gjorde den tanhjulet snurra som bare det... Så mulig det bare er tanjulenene som er slitt ned? Bilder: Kom gjerne med innspill/erfaringer, er lei ufungerende takluke! sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_bmw Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Kan godt hende luka har gått noe tregt over tid. Smør opp wirene og bytt tannhjulet evt hele motoren. Jeg har fungerende motor liggende hvis du er interisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 17, 2013 Forfatter Share Skrevet August 17, 2013 Kan godt hende luka har gått noe tregt over tid. Smør opp wirene og bytt tannhjulet evt hele motoren. Jeg har fungerende motor liggende hvis du er interisert. Hvor smører jeg opp? sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 18, 2013 Forfatter Share Skrevet August 18, 2013 Oop sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 22, 2013 Forfatter Share Skrevet August 22, 2013 Opp sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Jeg hadde det samme problemet på min luke. Det jeg gjorde var: -litt fett på selve drevet -smurte opp alt av bevegelige deler i luke med olje -oljet "wirene" som du har avbildet her i tråden. Da dette var gjort,kjørte jeg luken frem og tilbake ved hjelp av håndmakt og etter dette har luken fungert fint. Men kan jo hende at selve drevet er litt slitt sånn at det ikke tar tak i de wirene som det skal ta tak i. Men som sagt så funket det hos meg med litt olje service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Jeg hadde det samme problemet på min luke.Det jeg gjorde var: -litt fett på selve drevet -smurte opp alt av bevegelige deler i luke med olje -oljet "wirene" som du har avbildet her i tråden. Da dette var gjort,kjørte jeg luken frem og tilbake ved hjelp av håndmakt og etter dette har luken fungert fint. Men kan jo hende at selve drevet er litt slitt sånn at det ikke tar tak i de wirene som det skal ta tak i. Men som sagt så funket det hos meg med litt olje service. Er vel ikke like lett med touring som sedan ? sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 7, 2013 Forfatter Share Skrevet September 7, 2013 Fått tak i ny motor med bra tannhjul, men prøvde å åpne takluken med sveiv, men den hang så godt fast at jeg ikke turte å bruke mer makt... noen som har vært borti dette? sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 8, 2013 Forfatter Share Skrevet September 8, 2013 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå